Új Mini Cooper (2000. szeptember 27.)

A történelmi autót úgy próbálták felújítani, hogy az ős hangulatát adja a 21. század technikájával. Az autó külső megjelenését egyszerű, de mégis elegáns és dinamikus hatást keltőnek kívánták tervezni. Erőforrásként 1,6 literes, négyhengeres, 16 szelepes motor szolgál, mely a gyár szerint sportos vezetésre is lehetőséget ad. Az erőátvitelről extraként a BMW Steptronic váltója is gondoskodhat. A megállásról négy tárcsafék a felelős, melyek közül az elsők belső léghűtésűek. A sportos hangolású futóművet szériában 15 colos alufelnik (a színezetlenen kívül fehér színben is rendelhető) kapcsolják az úthoz. A belső tér tervezésekor az ergonómia állt az első helyen. A hátsó ülések 50:50 arányban előrehajthatóak, habár a csomagtartóban a tervezők szerint alaphelyzetben is elfér két ember csomagja. Alapárért jár a kormányoszlop és a vezetőülés állíthatósága, az ABS, az első és az oldal légzsák, valamint az elektromos csomagtartó-ajtó és a távirányítású központizár is. Feláras felszerelés a kitörésgátló, a fejlégzsák (kategóriájában egyedüliként), az esőszenzoros ablaktörlő, a multifunkciós kormány, amely további összegek leszurkolásával navigációs rendszert és többfajta magas színvonalú hifi berendezést is irányíthat. A számítógépes ütközési-teszt szimulációval úgy tervezték az autót, hogy az energiaelnyelő elemeket a különösen szigorú BMW szabványoknak megfelelően gyártják majd, mely állítólag 2-3-szor erősebb vázat jelent, mint a kategóriatársaké, s így kíván új biztonsági standardot állítani a nagyközönség számára Párizsban bemutatkozó kiskategóriás sportautó.