Coopernél is izmosabb Mini (2001. november 24.)

Nagyobb kép
Szemből a kompresszor légzőnyílása,  hátulról a tetőszárny
és a középen lévő dupla króm kipufogóvég a Mini S sajátja

Nagyobb kép

A Tokióban bemutatott, februárban piacra lépő Cooper S modellt feliratán kívül az áttervezett fényezett lökhárítók, a hátul középen lévő dupla kipufogóvég, a tetőszárny, a kerékjáratszélesítések és a motorháztetőre vágott beömlőnyílás különbözteti meg első pillantásra testvéreitől. A motorháztető légbeömlője a kompresszort eteti, mely a Minikből már megismert "egyhatos" motor teljesítményét 163 lóerőre növeli, a 210 Nm-es nyomaték 80 százaléka már a 2500 és 6500 közötti fordulattartomány között életre kel. A kisautó így 7,4 másodperc alatt ér százra, végsebessége 225 km/h. Beülve az alumínium műszerfalbetét, a rozsdamentes acél lábtartó, valamint a bőr kormány és váltógomb körítésével a széria sportülések elsőre adják a hangulatot. A biztonság érdekében alapáras a blokkolásgátló (ABS), az elektronikus fékerő elosztó (EBD), valamint a kanyarmenti fékerőszabályozó (EPS) is, természetesen a négy légzsákért sem kell külön fizetni.