
A fejlesztés folyamatos része a tesztelés, nagy figyelmet fordítanak a
különböző motorok reakcióira. A fejlesztők már dolgoznak a közvetlen
dízelbefecskendezés számára kedvezőbb gázolajon, a fékpadon egy Peugeot 306
HDi állt
 |
A MOL szakemberei ismertették az újságírókkal a
jelenleg Magyarországon egyedülinek számító kénmentes üzemanyag
előtörténetét. A tervezett emissziós korlátozásoknak megfelelően, a
korszerűbb motorok elvárásainak teljesítésére fejlesztették ki a hivatalos
nevén MOL Tempo 99 Evo kénmentes üzemanyagot. A másfél éves fejlesztésbe a
motorizáció előrehaldtával kialakult igényesebb vevőkör kielégítésére vágtak
bele. Az olajtársaságoknak párhuzamosan szállító adalékgyártók készletéből
válogatva az Evo-t a környezetbarátibb léten kívül egyéb kedvező
tulajdonságokkal is felvértezték. A fejlesztés során motor-, valamint görgős
autó-fékpadon végzett teszteknél többek közt a jobb gyorsulást, a magasabb
végsebességet, valamint a könnyebb indíthatóságot tartották szem előtt. A
vizsgálatok után a keletkezett lerakódásokat is elemezték, így igyekeztek
javítani például az oxidációgátláson és a kenőképességen. A hat üzem
termékeként összeálló üzemanyag százas nagyságrendű komponensből épül fel,
ára hozzávetőlegesen 20 százalékkal haladja meg a mezei 95-ös oktánszámúét.
A kénmentes üzemanyagot igénylő motorok (leendő) használóinak távoli ígéret,
hogy 2008-tól kötelező előírás lesz a kénmentes benzin, így az Evo árfölénye
is csökkeni fog, mivel a kénmentesség máshonnan is beszerezhető lesz.
Baloldalt
a hibásan adalékolt
üzemanyag nyoma látható a szelep falán,
tőle jobbra a közönséges 95-ös oktánú
benzinnel használt példány látható,
mellette egy Evo-val működtetett,
míg jobbszélen a gyári új |