Az evolúció szülőszobája (2002. május 24.)

Nagyobb kép
A fejlesztés folyamatos része a tesztelés, nagy figyelmet fordítanak a különböző motorok reakcióira. A fejlesztők már dolgoznak a közvetlen dízelbefecskendezés számára kedvezőbb gázolajon, a fékpadon egy Peugeot 306 HDi állt
Nagyobb kép

A MOL szakemberei ismertették az újságírókkal a jelenleg Magyarországon egyedülinek számító kénmentes üzemanyag előtörténetét. A tervezett emissziós korlátozásoknak megfelelően, a korszerűbb motorok elvárásainak teljesítésére fejlesztették ki a hivatalos nevén MOL Tempo 99 Evo kénmentes üzemanyagot. A másfél éves fejlesztésbe a motorizáció előrehaldtával kialakult igényesebb vevőkör kielégítésére vágtak bele. Az olajtársaságoknak párhuzamosan szállító adalékgyártók készletéből válogatva az Evo-t a környezetbarátibb léten kívül egyéb kedvező tulajdonságokkal is felvértezték. A fejlesztés során motor-, valamint görgős autó-fékpadon végzett teszteknél többek közt a jobb gyorsulást, a magasabb végsebességet, valamint a könnyebb indíthatóságot tartották szem előtt. A vizsgálatok után a keletkezett lerakódásokat is elemezték, így igyekeztek javítani például az oxidációgátláson és a kenőképességen. A hat üzem termékeként összeálló üzemanyag százas nagyságrendű komponensből épül fel, ára hozzávetőlegesen 20 százalékkal haladja meg a mezei 95-ös oktánszámúét. A kénmentes üzemanyagot igénylő motorok (leendő) használóinak távoli ígéret, hogy 2008-tól kötelező előírás lesz a kénmentes benzin, így az Evo árfölénye is csökkeni fog, mivel a kénmentesség máshonnan is beszerezhető lesz.

Nagyobb képBaloldalt a hibásan adalékolt
üzemanyag nyoma látható a szelep falán,
tőle jobbra a közönséges 95-ös oktánú
benzinnel használt példány látható,
mellette egy Evo-val működtetett,
míg jobbszélen a gyári új

A MOL Evo-t árusító kutak listája