Frissül a   Multipla - új színekben, gázos is (2002. június 5.)

Nagyobb kép
A vitathatatlanul sajátos megjelenésű egyterű külseje alig változott, a tartalom azonban sok újdonságot mutat

A napokban várható az újított Fiat Multipla megjelenése. A modell 5 új színben lesz rendelhető, kárpitozása is cserélődik, a műszerfalra a textilborítás helyett műanyagot is lehet majd választani. A rugózás a gyáriak szerint kényelmesebb lett, a vezető ablaka egy érintésre mozdul. Az ELX kivitel elektromosan nyitható csomagtérzárat, sötétített hátsó ablakokat, valamint deréktámasz állítási lehetőséget kapott. A fényezők örömére alapfelszerelés lett a színrefújt lökhárító, valamint rendszámtáblakeret, ezután fokozottabban kell óvni őket. Az elől-hátul tárcsafékes Multiplában érzékelők szabályozzák a  légzsákok fújódását az utas tömegének megfelelően, az oldallufiknak segíthetnek a feláras függönyzsákok. A javított tömetű háttámlák tetején jobb hátralátást engedő fejtámlák trónolnak, a gyereküléseket ISOFIX pontokban is lehet rögzíteni. Számos új kiegészítővel lehet majd személyre szabni az autót, rendelhető lesz beszállást könnyítő fellépő, betörésbiztos ablaküveg, új formatervű alufelnik, bőr borítású váltógomb, illetve kormánykerék. Az CD lejátszó kiegészíthető kormány-vezérléssel, rendelhető a Fiat háromszintű CONNECT elnevezésű telematikai rendszere. A Fiat a fő dobást a motorválaszték bővítésével tette meg. A már ismert 1,6-os 103 lovas Torque benzinmotor és az 1,9 JTD 115 lóerős common-rail turbódízel mellett a környezetvédelem és az olcsóbb üzemeltetés terén mutat nagyot a metánüzemű agregát, valamint a benzinnel és gázzal működő Gpower. A gyárilag LPG-re is épített autó csomagteréből a gáztank nem foglal helyet. A választhatóan szimpla, vagy dupla tartályok a padló alatt fekszenek. A hatótávolság gázüzem esetén szimpla tartállyal 350, duplával 620 km, átlagfogyasztása 11,1 liter. Az öszeszrelés futószalagon történik, a minőség a szabványoknak megfelelő, a tartályok, s a csövek magas követelményeknek felelnek meg, így a rendszer nem rejt több veszélyt a benzinesnél, s a Multiplában mindkét üzemanyagrendszert felügyeli a Fiat tűzmegelőző (FPS) rendszere. Az 1,6 literes motor teljesítmény gázüzem esetén is azonos a benzinesével, az égés során nem képződik motorkopást is okozó koksz, a tulajdonos öröme nem csak a tisztább üzemben van, hanem a közel fél áron árult cseppfolyós gáz árában, s a motor hosszabb élettartamában.