Mazda MX-5 MPS - szériaérett koncepció (2001. augusztus 26.)


mx5mpshat.jpg (11054 bytes)

Az új, az MX-5 átformálásából származó modellel a Mazda a márkához és az MX-5-höz tartozó sportos, nyitott-tetős vezetési élményt kívánja súlyozva nyújtani. A Frankfurti Autószalonon bemutatkozó autó 1900 ccm-es motorja 7000-es percenkénti fordulaton 200 lóerőt ad le, maximális nyomatéka 196 Nm 6000-es fordulaton. A fokozott teljesítményhez igazítottak a futóművet is, az MPS 17 colos könnyűfém felniket kap, a megállásról nagyobb átmérőjű féktárcsák gondoskodnak. A megjelenés is eltér az alapváltozattól: az agresszívabb orr részt szolgálja az elkülönített lámpákból álló fényszóróegység, a nagyobb levegőbeömlő jobb hűtést is eredményez, a stabilitást fokozó szélesebb nyomtávhoz jobban illenek az alacsonyabb és szélesebb lökhárítók. A hátsó rész is változott: a kipufogóvég középre került, a lökhárító a karosszériába integrálódott. A belső tér sportos kialakítását a fekete Alumite fém elemek és a fekete kecskebőr, valamint Alcantara kárpitozás adja.