Újabb EuroNCAP töréseredmények: standardizálódik az 5 csillag (2004. június 24.)

Nagyobb kép
Az első sorozatgyártású hibrid autó, a Toyota Prius védelmi képességeivel sem vallott szégyent: utas- és gyermekvédelmi megoldásai kitűnőek

Az EuroNCAP független törésbiztonsági kutatóintézet a mai napon hozta nyilvánosságra legfrissebb eredményeit. A vizsgált új modellek mindegyike öt csillagos oldal- és frontális ütközési elleni védelemmel büszkélkedhet; a korábban hasonló eredményt elért modellek alapjaira épülő nyitott tetejűek, a Renault Mégane Coupé Cabriolet és a Saab 9-3 Convertible is tartani tudta a dicsőséges eredményt. A legkeresettebb újdonságok az Astra H és az ötödik generációs Golf közel azonosan kiváló utasvédelmi képességei mellett a Golf háromcsillagos gyalogosvédelmi kialakítása is említésre méltó. Elsőként a Honda tudott elérni ilyen gyalogosvédelmi eredményt, ezt hozta a most tesztelt Jazz is, mely 4 csillagos utasvédelmi eredményével kategóriájában egyáltalán nem vallott szégyent. A Peugeot 407, az új Volvo S40 és az első törésteszten átesett hibrid autó, a Toyota Prius is öt csillagos védelmet mutatott az EuroNCAP szabvány 40 százalékos átfedéssel, 64 km/órával deformálódó tömbnek ütközésnél, az 50 km/órával oldalról érkező deformálódó tömbnek, valamint a 29 km/órával történő oszlopnak vágódásnál. A sportautók közül az itthon még szinte teljesen ismeretlen új Opel Tigra és a BMW Z4 a próba alkalmával 4-4 csillagot zsebelt. Az egyterűek közül nemrég egyedüli próbán esett át a Toyota Corolla Verso, kitűnő eredményeitől főként utasvédelemben maradt el a frissített Fiat Dobló.

Az EuroNCAP 2004. júniusi törésteszt-eredményei