Tarol a Mégane II: utasvédelemben is első (2002. november 26.)

Nagyobb kép
Az új Mégane öt csillagára a legbüszkébb az EuroNcap is, mivel egy olcsóbb és kelendőbb kategóriában nyújtja az eddigi legmagasabb biztonságot

Az EuroNcap független autóbiztonsági kutatóintézet ma nyilvánosságra hozott legfrissebb jelentése alapján a Mercedes E-osztály, a Renault Vel Satis, a Saab 9-3 és az ötcsillagosok körében az alsó-középkategória első képviselőjeként az új Renault Mégane is a legmagasabb védelmi minősítést kapta. Ezzel megháromszorozódott az utasvédelemből kiválóra vizsgázott autók száma, ugyanis eddig mindössze a Renault Laguna és a Mercedes C-osztály büszkélkedhetett a címmel. Sajnálatos, hogy a gyalogosvédelem terén a most vizsgált modellek közül egyik sem teljesítette a legjobb 3 csillagos eredményt, mellyel egyelőre csak a Honda frissebb modelljei rendelkeznek. A legutóbbi vizsgálaton az ötcsillagos utasvédelemű  Mercedes E-osztály és Renault Vel Satis egycsillagos gyalogosvédelemi eredményt ért el. A középkategóriában sajnos hasonlóan egyöntetű a gyalogosvédelem, az utasvédelemben viszont van szórás: a már említett Saab 9-3 5, a Nissan Primera és a Subaru Legacy Outback 4, míg Chrysler PT Cruiser 3 csillagot kapott. Az alsó-középkategóriában a 4 csillagos utasvédelmű Toyota Corolla a Renault Mégane II-höz hasonlóan 2 csillagos gyalogosvédelmet mutatott. A vizsgált szuperminik, vagyis a Citroën C3, a Seat Ibiza és a Ford Fiesta egyöntetűen négycsillagos utasvédelmi és kétcsillagos gyalogosvédelmi minősítést kapott. A nagyobb terepjárók kategóriájában a Mercedes M-osztály és a Hyundai Santa-Fe 4, illetve 1, míg a Suzuki Grand Vitara 3  utasvédelmi és 0 gyalogosvédelmi csillagot kapott. A kisebb terepesek közül a Nissan X-Trail 4 és 2, a Land Rover Freelander 3 és 1 csillagot érdemelt. Az egyterűek közül a nagyobbakhoz sorolt Peugeot 807 a kisebbek közé tartozó Mercedes Vaneóhoz hasonlóan 4 utasvédelmi csillaggal büszkélkedhet, de gyalogosvédelemből már csak egyet kapott, míg a Vaneo kettőt.