EuroNCAP törések - újabb háromcsillagos gyalogosvédelem (2003. január 28.)


A leglátványosabb törés a háromcsillagos Mitsubishi Pajero Pininé: az utascella szinte törik. A gyalogosok szempontjából viszont most az Audi TT Roadster és a Skoda Superb bizonyult a legveszélyesebbnek

Az új autók biztonságát immáron a szállított utasok és az elütött gyalogosok szempontjából is vizsgáló EuroNCAP labor ma hozta nyilvánosságra többek közt  a nyitott tetejűek közül az Audi TT Roadster és az MG TF töréstesztjét. A ponyvásokat nyitott tetővel törik, utasvédelme mindkettőnek négycsillagos, bár az Audi frontális ütközésnél némileg jobban véd. Mindkét modellnél említésre méltó a gyalogosvédelem minősítése: az MG TF került elsőként a Hondák mellé, mely kiérdemelte a háromcsillagos minősítést; a TT Roadster viszont olyannyira veszélyes a járókelők számára, hogy egyetlen csillagot sem kapott. A nagyautók sorából tesztelt Skoda Superb gyalogosvédelemből szintén nem kapott egy csillagot sem, utasvédelmi képességét 4 csillaggal értékelték, bár frontális ütközésnél a vezető mellkasa veszélyesen nagy ütést kap a kormánytól még a légzsákon keresztül is. A terepesek közül tesztelt BMW X5 utasvédelemből igen jól vizsgázott - négy csillagot kapott, gyalogosvédelemből viszont mindössze egy csillagot érdemelt. A kisebb terepjáró Mitsubishi Pajero Pinin frontális ütközésnél erősen megcsuklott, utasvédelemből három, gyalogosvédelemből egy csillagot kapott. Az Autó2 2002. novemberi számában bemutatott GM világautó, a Chrysler/Opel/Vauxhall Meriva a szuperminiknél a mostani átlagot jelentő négycsillagos utasvédelmet és egycsillagos gyalogosvédelmet hozza.

Az EuroNCAP legfrisseb eredményei

Modell Utasvédelem Gyalogosvédelem
Audi TT Roadster -
MG TF
Skoda Superb -
BMW X5
Mitsubishi Pajero Pinin
Chrysler/Opel/Vauxhall Meriva