Új élű Mondeo (2000. szeptember 17.)

A Ford felső-középkategóriás modelljével fejezte be a "New edge" (új él) dizájnprogramját, ennek szellemében a most bemutatott Mondeo jellegzetességei a márka többi modelljeitől már ismerhető. A 16, 17, vagy akár 18 col méretű kerekeken gördülő autó tengelytávolsága 5 centiméterrel, szélessége 19 miliméterrel nőtt. A futómű elöl a jólbevált McPherson rendszerű, míg hátul Multilink. A legnagyobb motor továbbra is a 2,5 literes V6-os, mely 225 km/h végsebességet és 8,7 másodperc alatti 100 km/h-ra gyorsulást produkál. Ezt három új motor követi: 1,8 (125 lóerő, 204,8 km/h, 10,8 s) és 2 literes benzines (134 lóerő, 214,4 km/h, 9,8 s), valamint a 2 literes turbódizel, mely 122 lóerőt teljesít, végsebessége 195,2 km/h, 10,6 másodperc alatt van százon és 310 Nm nyomatékát már 1900 percenkénti fordulaton leadja. Az erőátvitelről ötfokozatú manuális, vagy négyfokozatú automata váltó gondoskodhat. A szervizperiódusokat természetesen meghosszabbították, a 2 literes benzines esetében 20 000 kilométer. A felszereltségi szintek között is sok az újdonság, az új elnevezések: LX, Zetec, Zetec-S, Ghia és Ghia X. Az aktív és a passzív védelem is jelentős újításokat vonultat fel: elérhető az ABS, az ABD és az ESP, valamint az adaptív dupla első légzsák, az oldalsó lufi és a függöny-légzsák is. A külsőhöz hasonlóan a beltéri berendezés is nélkülözi a "fókuszos" futurizmust. Az elegáns Mondeo várhatóan tavasszal jön a magyar piacra.