Új dízel Omega - Finomítások (2001. december 2.)

Nagyobb kép
Növekedett embléma és markánsabb hűtőmaszk utal az új öngyújtósra. Az új aggregát 208 km/óráig röpíti az Opel zászlóshajóját
Nagyobb kép
Az erősebb motor fogyasztása a változtatott váltó áttételezésnek köszönhetően manuális váltóval 3, automatával 5 százalékkal marad alatta az előd értékeinek

Az Opel nemcsak új, ismét a BMW-től származó DTI motort szerelt az Omegába, hanem lecserélte a hozzá kapható váltókat is, bővítette az autó szórakoztató és menetbiztonsági elektronikus rendszerét, s a kulcsínen is alakítgatott. A közös nyomócsövű, közvetlen befecskendezéses töltőlevegő és üzemanyag hűtővel egyaránt ellátott motor maximális teljesítménye 150 lóerő 4000-es fordulaton, 300 newtonméteres nyomatéka 1750-től 3000-ig folyamatosan jelen van. A rezonancia csillapítás érdekében az erőmű alkalmazkodó bakokon támaszkodik, mely alapjáratnál lágy, csak 950/perc fordulatnál keményedik fel. A motorhoz ötsebességes manuális váltó mellett szintén ötsebességes automata is rendelhető. Az Euro-3-as emissziós norma mindkét váltó esetében teljesül. Utóbbi elektronikus vezérlése figyelembe veszi a sebességet, a gázpedál állását és a nyomatékot, s a memóriában tárolt jellegdiagramok között böngészve választja ki a megfelelő fokozatot. A vezető Economy, Sport és Téli váltó programok közül választhat, minden motorindítás után az elsőre ugrik vissza az erőátviteli egység. A téli program az alapfelszerelésként szerelt kipörgésgátlót segíti, finoman, harmadik fokozatból indul el. A téli programot menet közben Economy üzemmódból, 50 km/h alatt lehet kapcsolni, 80 km/h felett automatikusan kikapcsolódik. A háttérből az említetteken kívül további három program ügyel a vezetői tévedésekre. Az első a kipörgésgátló működése közben akadályozza meg a véletlen és a kemény visszakapcsolást. Visszakapcsolás-reteszelés óvja a motort a túlpörgetéstől, ha a vezető az adott fokozatnak megfelelőnél nagyobb sebességnél szeretné azt kapcsolni, a hátrameneti fokozatot szintén reteszelés óvja a korai odakapcsolástól. A futómű újdonsága a novembertől minden hathengeres Omegába alapfelszerelésként bekerülő kitörésgátló (ESP) rendszer, az említett modellek sajátja a markánsabbá vált hűtőmaszk is. A még pontosabb navigációt lehetővé tevő műholdas rendszer TMC-adó rendelkezésre állása esetén dinamikus célbavezetésre is képes. A Caravan modellek újítása a rendelhető DVD-rendszer, mely a hátsó utasoknak kínálja az utazásközbeni mozizás, CD hallgatás, valamint számítógépes játék játszásának lehetőséget.