Próba: Peugeot 206-os új dízelmotorral (1999. október 16.)

A legújabb dízeltechnika, a közös csöves (common rail) turbómotor mostantól újabb márka vevőinek okoz vezetési örömet és megtakarítást. Októbertől Franciaországban, majd sorban az európai országokban rendelhető a Peugeot 206-os erőforrásaként. Sikerét nemcsak a franciaországi rövid próbánk után, hanem a 206-osok rendelési statisztikája nyomán is biztosra vehetjük. Az autó értékesítésének megkezdése után 12 hónappal az eladott 489 500 darabból 137 ezret a 70 lovas régi szívó dízellel vásárolták. Az új motor ennél jóval erősebb (90 LE) és takarékosabb. Az indítást követő percekben, a motor felmelegedésével együtt szűnt meg az enyhe dízelhang, ezt követően még magas fordulatszámon is csendes maradt a motor. A töltőlevegő visszahűtő nélküli, 1 baros feltöltő nyomással dolgozó motor hihetetlen könnyedséggel viszi a kis autót, már 1800-as fordulatszámnál jelentős húzóerő érezhető. Érdekesség, hogy az 5000 feletti leszabályozási fordulatszámig oly könnyedséggel és gyorsan pörög fel a motor, mintha benzines lenne. Egyébként felesleges pörgetni, mert a 205 Nm-es maximális nyomatékból 180, 1600 és 3500 percenkénti fordulatszám között használható. A 20 ezer kilométeres olajcsere periódusú motor kedvéért kissé keményítették a 206 futóművét és a nagy nyomaték miatt hosszabb főáttételt alkalmaznak. A gyári adatok szerint országúton 4,1 litert fogyasztó motorokkal itthon februártól rendelhető a 206-os Peugeot. Az A2 Online úgy értesült, hogy a motort beépítik majd a Ford Mondeókba és Ford Focusokba is.