Hétfőtől kapható a frissített Mazda Premacy (2001. november 29.)

Nagyobb kép
A jellegzetes megjelenés tovább sportosodott az alapvetően nem túl elütő, de minden részletében megújult orr által
Nagyobb kép
A csupaív műszerfal a belsőtér igényességét tükrözi, tapintása kellemes, a szükséges helyeken puha
Nagyobb kép
A csomagtér is belsőminőségű kárpitot kapott, a középső ülés háttámlája lehajtva asztalként szolgálhat. A poggyászteret elhúzható takaróroló fedi
Nagyobb kép
A felnik, a hátsó lökhárítók és az állítva elhelyezett ovális lámpaformák is újak

A Mazda Motor Hungary bemutatta az új Premacyt. A gyár új filozófiájának megfelelően a biztonság és az egyéniség mellett a vezetési élményt próbálták fokozni. Kívülről a szelídebb vonalú lökhárítók, az új fényszórók által közbezárt ötszögletű hűtőmaszk és a kerek ködlámpák árulkodnak az újításról. A 100 lóerős 2,0 literes DITD és az azonos teljesítményű 1,8-as benzines mellett új erőforrásként jelent meg a 2,0 literes 6000-es fordulaton 131 lóerőt leadó, 4500-on 171 Newtonméteres motor. Kiemelték, hogy az új agregát egyenletes és csendes járásúra hangolása mellett a kuplungot és a váltószerkezetet is függetlenebbé tették a rezonanciáktól, zajoktól. Az immáron elől, hátul tárcsafékkel dolgozó fékrendszert ABS és EBD (elektronikus fékerőelosztó) felügyeli. A kényelem fokozására a 2001. december 1-től kapható Premacyk elődeikhez képest jelentősen több szigetelést kaptak, mind a motor, mind a padló körül, s a szélzaj ellen az első üvegek 0,5 mm-t vastagodtak. Az egyedi spoilerezésű, hátul sötétített ablakú és alumínium kiegészítőkkel ellátott belső terű GT modellek esetében a kitörésgátló (a Mazdánál DSC) nemcsak megpróbálja kijavítani a vezetői hibákat, hanem súlyosságuktól függően - fénnyel és hanggal - figyelmeztet is. A belső térben az egyterűépítési szabályokat megfogadva bőkézzel szórták a rakodóhelyeket: az első ülések alatt fiók, előbbiek háttámláján - kivéve az alapmodellt - felhajtható asztalka, minden ajtóban italtartó található. A két első, melyek közül az utasoldali foglaltságérzékelős, és az oldalról mellkast és fejet egyaránt védő légzsákok, valamint az Isofix pontokkal kombinált hevederes gyermekülés rögzítők mellett a feszesen, de nem a kényelem rovására hangolt futómű is a biztonságot szolgálja. A japán szokás szerint 3 év garanciás autó a jövő hét elejétől felszereltségtől függően DITD motorral 5,5 és 6,15 millió Forint közötti áron kapható. A már '99-ben megismert 1,8 literes benzines erőforrás kizárólag alapfelszereltséggel kerül forgalomba 5 399 900 Ft-ért. Az új, kétliteres benzines GT felszereltséggel és automata váltóval egyaránt 6,5 millió Forintba kerül.