Közvetlen befecskendezéses Renault-benzinmotor (1999. november 4.)

Európai elsőként, a világon másodikként (a Mitsubishi mögött) sorozatgyártásban készül, s februártól Magyarországon is kapható lesz közvetlen befecskendezéses Renault Otto-motor. A Mégane Coupé és Cabriolet 2,0 l-es motorját cserélik ki azzal a 2,0 l-essel, amelynek kifejlesztésével két év alatt végeztek a Renault Sport mérnökei. Az autókkal rövid próbakört tett az A2 Online. Elsősorban a nagy és egyenletes eloszlású nyomaték - 200 Nm (5500/min) - tette élvezetessé a benzines Common-Rail motoros autók vezetését, nem volt szükség arra, hogy a sebességváltó karja után kapkodjon az autós. Az IDE (Injection Directe Essence) közvetlen befecskendezésű benzinmotor elődjénél kisebb teljesítményt nyújt (140 LE a 150 helyett), de többszörösen kárpótol kedvezőbb károsanyag-kibocsátásával és még inkább jelentős benzin-megtakarításával. Az átlagfogyasztása (7,6 l) 1,5 literrel kisebb, mint az előd 16-szelepesé, s bámulatos városban mért, 2,2 l-es fogyasztáscsökkenése.