Espace finomítás (2000. július 14.)



Az európai piacok listavezető egyterűje a modellváltások közti frissítőkúra nyomán inkább belsejében, mint külsejében változott. A külső szemlélőnek csupán a nagyobb embléma, az átdolgozott visszapillantó tükrök és a kor divatja szerinti, mintázatlan fényszóróüveg árulkodik az arcápolásról. Az autó motorházában ezentúl megtalálható lesz az új fejlesztésű, 2,2 literes dízelmotor is, mely hengerenkénti négyszelepes hengerfejének, nagy nyomású common rail üzemanyag ellátásának és a változó turbógeometriának köszönhetően 130 lóerőt és 290 Nm-t termel, miközben csupán átlag 7,1 litert fogyaszt, ráadásul elődjéhez képest károsanyag kibocsátása is jelentősen csökkent. A Laguna után ez a sorozat is rendelhető lesz a 2 literes, 140 lóerős motor esetén a vezetőtől tanuló, elektronikus vezérlésű, Proactive DP0 nevű négysebességes automataváltóval is. A gyár megerősítette a fékrendszert is: mindegyik változat négy tárcsafékkel készül, az első féktárcsák átmérője nagyobb lett. A szeptemberben érkező autókba már rendelhető lesz xenon fényszóró, automata klímaberendezés napfényérzékelővel, valamint az új audió rendszer, melynek fejegysége egyetlen nyíláson keresztül 6 CD-t képes elnyelni. A márkától megszokott felszereltségi betűkódokat erősödő sorrendben a Authentique, Expression és a Initiale nevek váltják fel.