Növekvő csúcsmotor kereslet a Rovernél (2001. november 12.)

Nagyobb kép
Ez a teljesen könnyűfém motor  hajtja a Rover 45, 75, valamint az MG ZT és ZS modelleken kívül a Land Rover Freelander legerősebb változatát is

Az MG Rover csoport idén májusban vásárolta meg a váltó és motorbeszállítójaként működő Powertrain céget. A már az anyacéghez tartozó gyárban október végén készült el a 100 000-edik teljesen könnyűfém, 24 szelepes, 6 hengeres KV6 kódjelű erőforrás, mely 2,0 és 2,5 literes változatokban készül. A motorsorozat mindkét tagja megtalálható a Rover 75-ben, valamint az MG ZT és ZS modellekben. A 2,0 literes aggregát szolgálja még a Rover 45 csúcsáltozatát, míg a 2,5-ös a legerősebb Land Rover Freelandereket hajtja. A motorcsalád 2,5 literes legerősebb tagja idei fejlesztés, az MG ZT-ben debütált motor teljesítménye 190 lóerő, forgatónyomatéka 250 Nm. A könnyű, moduláris felépítésű motorokat az autóversenyeken is tudták hasznosítani. A KV6-os erőforrás szolgált az MG ZS EX259 túraautó versenymotorjának alapjául, mellyel a múlt hónap elején az MG Motorsport futamot nyert a brit túraautó-bajnokságon. Az MG modellsorozat megjelenésének, valamint a Rover 75 Tourer bemutatkozásának hatására a motorokból több, mint 50 százalékkal többet termel a gyár.