Saab motor: benzin helyett kipufogógáz és levegő (2000. szeptember 22.)

A szeptember 28-án kezdődő Párizsi Autókiállítás alkalmával a Saab “leleplezi” az újonnan kifejlesztett motorirányítási rendszerét, a Saab Égésfolyamat Irányító Rendszer (SCC) elnevezésű koncepciót, mely segítségével csökkenthető a benzinfogyasztás, és a kipufogógáz károsanyag kibocsátása anélkül, hogy a motor teljesítménye csökkenne. A rendszer jellemzője, hogy a motor egy olyan benzinkeverékkel képes működni, melynek közel 2/3-a kipufogógáz, 1/3-a levegő és csupán kevesebb, mint 1%-a benzin. A benzinfogyasztás – a teljesítmény csökkenése nélkül – 8-10%-kal csökken. A fejlesztés eredményeként, összehasonlítva a jelenlegi Saab motorokkal, a kipufogócsőből kiáramló szén-monoxid és szénhidrogén 50%-kal, a nitrogén-oxidok kiáramlása pedig 75%-kal csökkenthető.