Terjeszkedik a Subaru Magyarországon - Dealer hálózatot szervez az importőr (2004. április 16.)

Teljes, az egész országot lefedő értékesítési hálózat szervezésébe kezdett az Emil Frey Import Kft., a japán gyártmányú SUBARU gépjárművek kereskedelmének magyarországi felfuttatására. A fővárosban két-három autószalon, egy-egy pedig az ország régióközpontjaiban nyitja meg kapuit.
A Subaru márka a rendszerváltás óta jelen van Magyarországon, de egészen a közelmúltig nem töltötte be méltó helyét a hazai autópiacon. A Nyugat-Európában népszerű, és a világon mindenhol az összkerékhajtású személyautók szinonimájaként ismert járművek most lehetőséget kapnak arra, hogy kiváló tulajdonságaikat Magyarországon is bizonyítsák – nyilatkozta Sávos Lajos, az Emil Frey Import Kft. vezetője. Természetesen a központok kijelölésénél ügyelnek arra, hogy egymás munkáját az újonnan nyíló szalonok ne akadályozzák. Hiszünk az „erős márka, erős kereskedő” mottóban, és mivel a Subaru markáns technológiát képvisel, ilyenné kell lennie a kereskedőinek is – fejtette ki a cégvezető.
A tervek szerint az országos hálózatnak 2005. végére állnia, üzemelnie kell. Erre az időpontra az eladott darabszám még nem éri majd el a nyugati szintet, de 2005-re az autókból országosan évente hat-nyolcszáz darabos értékesítést már reálisnak tartanak. Ennek a várakozásnak az uniós csatlakozás is tápot adhat. Az áttérés a regisztrációs adóra több modellt is olcsóbbá tett, és a csatlakozást követően a Subarukra kirótt vám tarifája is csökken. Szintén a csatlakozás, pontosabban az azzal járó jogi környezet az, ami a „szürke importnak” nevezett jelenséget is visszaszoríthatja. A hazai kereskedők ugyanúgy azonos feltételekkel dolgoznak majd, mint az EU-ban bárhol, és az unió belső szabályozása is a korábban tapasztalható ár egyenetlenségek ellenében lépett.
Ezzel a hálózatépítő munkával párhuzamosan persze a Subaruk, és általában az összkerékhajtás megítélését is a helyére kell tenni. Sokan – gyakran felszínes ismereteik miatt – a mai napig azt gondolják, hogy az összkerékhajtás amolyan „terepjárós dolog”, és csak a hegyekben, vagy úttalan utakon van rá szükség. A valóság ezzel szemben az, hogy a négy hajtott kerék minden szempontból jóval biztonságosabb, mint ha csak az egyik (bármelyik) tengelyt hajtjuk. Az ilyen autók nem sodródnak, nem „törnek ki”, sokkal nehezebben csúsznak meg, a kanyarstabilitásuk nagyságrendekkel jobb, könnyedén közlekednek laza, vagy csúszós talajon (víz, homok, murva, jég, hó, latyak, bármi). Aki vezetett már ilyen autót, az tudja miről beszélek – hangsúlyozta az igazgató. Egyszerűen kezelhetőbb, biztonságosabb.
A másik tévhit, hogy a Subaruk sportkocsik volnának. Persze, van ilyen is a kínálatban, hogy csak a rally-legenda Imprezákat említsük. Alapvetően azonban a motorválasztékból ugyanúgy mindenki megtalálja a vérmérsékletéhez illőt, mint bármelyik márkánál. Összességében tehát ezek a kocsik erős, összkerékhajtásuk miatt hihetetlenül biztonságos, jól kezelhető autók, amelyeket a precíz, fölényes technikai tudás, és a magas megbízhatóság jellemez.
Amint látszik, még van tennivaló mind az értékesítés, mind pedig az imázs területén, de a Subaruk a világ autóiparának műszaki élvonalát tükrözik, és hiszem, hogy ami jó, az utat talál magának – emelte ki végül Sávos Lajos.