Talmácsi a Malaguti gyári menője lett (2003. november 9.)

Nagyobb kép
 

Szabó II. László pályafutása óta nem volt arra példa, hogy magyar motoros gyári csapatba kerüljön, most Talmácsi Gábor elmondhatja, hogy a világ egyik legnagyobb robogógyárának képviselője a GP futamokon. Az utóbbi évtizedek legjobb magyar technikai sportolója a 2004-es szezonra első számú pilótaként szerződést kötött a Malaguti Racing csapatával. A kiváló magyar versenyző számára több remek lehetőség is kínálkozott a következő szezon folytatására, de egyik csapat sem ajánlott olyan nagyszerű feltételeket, mint a Malaguti.
A szerződés aláírása után a szerelők máris Talmácsira koncentráltak, és nyomban elkezdték új gépének testre szabott beállítását. Talmának 2 versenymotorja lesz jövőre, és elsőszámú pilótaként mindent megkap a vezetéstől, szerelőktől ahhoz, hogy minél jobb eredményeket érhessen el. A gyáriak elmondták, hogy Talmácsi Gáborra számítanak leginkább az ütőképes 125-ös motor fejlesztésében.
November 16-án Valenciában, 23-án pedig Jerezben Talma kipróbálja élesben is a 2003-as fejlesztésű Malagutit a Spanyol Bajnoki futamokon. Ezt követően 26-27-én Moszkvába utazik, ahol versenygépének legoptimálisabb légellenállást térképezik majd fel.
Az olasz, Malaguti-ról röviden: A tavalyi évben az éves bevételük 150 millió euro volt. Olaszországban a Gilera után a Malaguti a legfontosabb piaci résztvevő a kismotorok és robogók értékesítésének körében, Amerikában első a robogó piacon. 450 dolgozójuk van.
A csapat szoros együttműködésben áll az Engines Egineering vállalattal, mely a szpojler-fejlesztéseket végzi számukra - és nem utolsó sorban a Yamaha, a Ducati és a Gilera számára is. A cégnél 80 szakképzett mérnök dolgozik és törekszik a tökéletesre.