Az új Fiesta Magyarországon (2002. május 22.)

Nagyobb kép
Az egyelőre csak ötajtósként létező Fiesta erősen üt a Focusra, habár annál visszafogottabban követi a "New Edge" designt
Nagyobb kép
A hölgyvásárlók igénye szerint formált utastérben minden változat kormánykereke bőrrel burkolt

A Ford szerencsés piaci pozíciójának fokozására a kiöregedett Fiestát május elejétől itthon is a tavaly bemutatott teljesen új modellel feledteti. Az ötajtós karosszériához négy felszereltségi szint választható, a Ford aktuális elnevezéseivel emelkedő sorrendben: Ambiante, Comfort, Trend, valamint a már patinás nevű csúcsváltozat, a Ghia. A motorválaszték kezdete az 1,3 literes, 70 lóerős 8 szelepes erőforrás. Az 1,4 l-es, 80 lovas, valamint az 1,6-os 100 lóerős változatok már 16 szeleppel dolgoznak. A dízelhullámnak megfelelően már a Ford legkisebb modellje is rendelhető TDCi motorral, a PSA-val közösen fejlesztett, így a Peugeot 206-ban, s a jövőben a Citroën C3-ban is dolgozó 1,4 l-es második generációs közös csöves turbódízel teljesítménye 68 lóerő, 160 Nm nyomatéka a legizmosabb a Fiesták körében.