Saab 9-5 modellfrissítés - már dízelben is (2001. július 9.)


Az új formájú, műanyagbúrás fényszórók Xenon változatban is rendelhetőek. A műanyag búrát törlőlapátok helyett nagynyomású vízsugár tisztítja

A svéd gyár a közel négyéves modellt a szokványos módokon frissítette az új formájú műanyag fényszóróval, új lökhárítókkal, orrmaszkkal, megújult felnikkel, az izmosabb modelleknél erősebb fékrendszerrel, leheletnyire átformált hátsó traktussal. A hangsúly azonban lényeges belső értékeinek fokozására helyeződött. Az új modellévtől common rail rendszerű, közvetlen befecskendezéses, VNT (Variable Nozzle Turbine) turbófeltöltővel szerelt, V6 elrendezésű dízel erőforrás is kerülhet a vezérhajóba. A gázolajos agregát nem párosítható az ötsebességes automata váltóval,  és nem rendelhető hozzá az Aeronal alap kitörésgátló. A 3 literes 9-5 TiD 176 lóerejét 4000-es főtengelyfordulaton adja le, míg 350 Nm-es nyomatékát már 1800-on nyújtja. Az Aero motor nyomatéka nem változott, ellenben a kasztnit húzó ménes állománya 230-ról 250-re nőtt. Az eddig megszokott S, SE, Aero és Griffin felszereltségi szinteket jelző elnevezések Linear, Arc, Vector és Aero nevekre változtak, a felszereltségi szinteknek nem csak nevei újak, általánosan gazdagabbá váltak. A frissített modellsorozat árairól, s hazai forgalombakerüléséről egyelőre nem kaptunk információt.


Az első lökhárítóval egyetemben a hátsó formája is változott, ezentúl a sarokelemeket is magában foglalja. Az oldalsó védőcsík folytatása a lökhárítón a tolatóradar érzékelőit bújtatva immáron önmagát is védheti
A jellegzetesen Saab belsőben a gyár információi szerint "mindössze" a kettős működésű légzsákok az újak, melyek az ütközés erősségétől és az utas pozíciójától függően 80, illetve 100 %-osan töltődnek