Új táblarendszer Magyarországon, elsőként az M7-en (2002. május 22.)

A régi -egységesen zöld- táblákat leváltó rendszer a könnyebb eligazodást segíti, jelzéseit azonban ismerni kell

A teljes felújítás befejeztével az M7 lesz az első autópálya Magyarországon, ahol az Európai Unió gyakorlatának megfelelő táblák tájékozatják majd az autósokat. Az útkategória függvényében fog változni a táblák és az útjelölések színe: a gyorsforgalmú (autópálya, autóút) utak kék, országos közút zöld, helyi utak fehér, a tehermentesítő utak narancssárga, az idegenforgalmi utak barna színkódot viselnek. Az út kategóriája szerinti színű táblán a keresztező út számozása az annak megfelelő színkategóriájú mezőben szerepel. A gyorsforgalmi utakon bevezetésre kerül a csomópontok számozása, a számot a pont kilométerszelvénye adja, jelölése a kör alakú mezőbe írt csomópontszámmal történik. További újdonság, hogy az útvonal-megerősítő táblákon a távolság jelzése kizárólag számmal történik, a mértékegység a kisebb táblaméret érdekében lemarad, ezeken a táblák az útszakaszt keresztező jelentősebb útvonalakat is jelölik. A csomópontok utáni útvonal-megerősítő táblák alatti kiegészítő táblák jelölik a következő csomópontot, valamint távolságát, az érthetőség érdekében itt a távolság után a mértékegység (km) is jelölésre kerül. A kijárat táblák színe és alakja is változik, valamint itt is jelölésre kerül az adott csomópont.