Jövőre kicserélődik a Vectra - (2001. október 22.)


A márciusban, Genovában bemutatkozó Vectra követi az élrevasalt divatot, valamint azt is tudomásul veszi, hogy csak jelentős technikai fejlődéssel rúghat labdába a felső-középkategóriában

A több, mint két éve ráncfelvarrott Vectra 2002-től teljesen új variánssal fog küzdeni a vásárlókért a Citroën C5-tel, a Ford Mondeóval, s a Renault Lagunával egy ringben. Az autó minden méretében túlnövi elődjét, tengelytávolsága 60, belmagassága 36 milliméterrel növekszik a nagyobb belső tér, valamint a stabilabb útfekvés érdekében. Benzines erőforrások 122-től 145 lóerőig állnak rendelkezésre induláskor, az öngyújtósok közül 99 és 123 lóerő között lehet választani. Minden modellhez lehet majd rendelni ötfokozatú, szekvenciálisan is használható automata váltót. A gyártó egyelőre nem közöl konkrét adatokat a modellsorozatról, de magas kényelmi és biztonsági felszereltséget ígér. A kategóriában már régebbi szériákban is megszokottakon felül várhatóan minden modellben alapfelszerelés lesz az oldalsó, valamint a függöny légzsák és a légkondicionáló. Az anyacég szerint az alumíniumból is építkező alváz és az új multi-link első felfüggesztés hatásából az autó a megszokottnál sokkal kezesebben irányítható lesz. A bővebben nem ismertetett ESP+ elnevezésű új menetstabilizáló rendszer a Vectrában fog debütálni. A karosszéria könnyű és stabil szerkezete érdekében alumínium, magnézium és acél ötvözetekből építkezik. A fél év múlva, Genovában jövő tavasszal bemutatkozó modell induló árát külföldön átszámítva 6,5 millióra ígérik, itthon várhatóan csak nehezen fog tudni a kor nagyjai, a Citroën C5, a Ford Mondeo, s a Renault Laguna árai alá menni.