Az A2 Online vezetéstechnikai tanácsai:

Mivel a fékteljesítményt legtökéletesebben éppen a megcsúszás határán levő kerekek képesek a talajra vinni, az ABS a fékrendszerben a fékpedál nyomására fellépő hidraulikus nyomást úgy szabályozza, hogy vészfékezéskor a kerekek éppen ne csússzanak meg. (A blokkolás pillanatában csökkenti a nyomást.) Ez a rövidebb fékút magyarázata. Az ABS másik érdeme az, hogy a blokkolás megelőzésével engedi, hogy fékezés közben kormányozzuk az autót. Ugyanis, ha a kerekek blokkolnak a gumiknál nem marad elég tapadás a kormányzáshoz szükséges irányváltáshoz. Az ABS eme két előnyét tudni kell kihasználni, ehhez némi gyakorlás szükséges, pontosan olyasmi, amit nem tanítanak az iskolákban.

1. Vészfékezés száraz és nedves úton. Ha lehet forgalomtól elzárt helyen 60 km/órás sebességnél kell kipróbálni, úgy, hogy a fékpedálba hirtelen és durván beletaposunk. Csak olyan hibátlan műszaki állapotú autóval szabad gyakorolni, amelyik a szokásos lassító fékezésnél nem húz félre és jók a lengéscsillapítói. A vészfékezéskor a pedálon érezhető rezgés és a hallható kattogó hang nem hiba, azt jelzi, hogy működik az ABS. Fontos, hogy közben a kormányt erősen kell tartani, egyenetlen útfelület kitéríti az autót egyenes irányából. A biztonsági öv legyen bekötve és az autóban sehol ne legyen rögzítetlen tárgy.
2. Kanyarodás vészfékezés közben. A legtöbb vezető ilyen helyzetben vagy fékez, vagy kormányoz, ABS-szel mindkettőt egyszerre lehet megtenni és vészhelyzetben esetleg meg is kell tenni. Ajánlatos a száraz aszfaltnál kevésbé tapadó kockakövet, nedves burkolatot, portól koszos szabad térséget, forgalommentes parkolót keresni. Nem több, mint 30-40 km/órás sebességnél a vészfékezés kezdését követő pillanatban valamelyik irányba el kell fordítani a kormányt. Az autó be fog kanyarodni. Ha nem lenne ABS, akkor a kerekek leblokkolnának és hiába fordítjuk el a kormányt az autó abban az irányban csúszna tovább, amerre korábban haladt.
3. Hóban, sárban a blokkolásgátlós autóval bizonyos körülmények között hosszabb féktávolságra kell számítani, mint blokkolásgátló nélkülivel, mégis fontos a megléte, mert fékezés közben irányítható marad az autó. Az ABS nélküli, blokkolva csúszó autó kormányozhatatlan.

Ha vásárláskor dönteni kell inkább ABS legyen az autóban, mint drága rádió, könnyűfém felni vagy olyasmi, aminek nincs köze a biztonsághoz.