Bukik az X-Type? (2001. november 27.)


A szerény eladások háttere legfőképp a rossz modellkínálat, a következetlen áralakítás és a gyenge marketing

A gyáriak elkeseredve keresik az okát az X-Type gyenge piaci indulásának. A szerény kereslet oka legfőképp a modellvariációk szűkössége. Európában a prémium szegmensben is inkább az egyszerűbb és olcsóbb műszaki hátterű német konkurenseket választják a vásárlók, a jelentős dízel kereslet felé pedig várhatóan csak két év múlva tud fordulni a Jaguar. A szerényebb változatokat preferálók számára Európában tavasztól kapható lesz a kétliteres változat elsőkerék-hajtással is. A tengerentúli vásárlók a hihetetlenül kedvező, 30 000 dolláros ár ellenére sem özönlötték meg a kereskedőket: nem hitték el, hogy az autó a 10 000 dollárral drágábbakkal áll versenyben. Míg Franciaországban és Olaszországban a kereskedők messzemenően elégedettek az eladásokkal, a Jaguar a tervezett kereslet 2/3-os megvalósulása mellett azzal vigasztalja magát, hogy a márkán belül az X-Type eladások terv szerinti 90 százalékosak.