Teszt: Seat Leon 1.4 Stella

Latin vonalak

A Volkswagen Golf műszaki alapjaira épülő ötajtós, sűrűvérű latin gép.
A Seat Leon "tartása" olyan, mint a rajtra váró rövidtávfutóé: ugrásra kész, és feszes A menet közben mindig megvilágított műszeregység sportos rajzolatú. Az igényes anyagokból építkező műszerfalban az utas előtt is van légzsák
A gázrugó kitámasztású motorháztető kinyitásakor egy kis fül ugrik elő a hűtőmaszkból. Ennek meghúzásával oldható a tető reteszelése A Leon gépházteteje alatt a VW Golfban is dolgozó 1,4 literes, 16 szelepes, 75 lóerős négyhengeres forog
A farrész biztonságot, erőt és lendületet sugároz A kemény tömetű hátsó ülésen a középső utasnak is jut állítható magasságú fejtámla. Ha háromnál kevesebben ülnek hátul, tanácsos a középső fejtámaszt kivenni, mert így sokkal jobb a hátralátás
Jóllehet az ajtók kárpitozásában több a műanyag, mint a textil, kifejezetten igényes az összhatás. Az ajtóba épített lámpák kiszálláskor megvilágítják az utat Forma és funkció. A hatalmas hátsó Seat-jelvény egyben a csomagtartó kilincse is

Magasra nyílik az ötödik ajtó, így könnyen lehet megpakolni az alaphelyzetben 340 literes, az első üléstámlák magasságáig pakolva 655 literes, igényesen kárpitozott csomagteret

A különleges rajzolatú lámpák fényereje kevesebb, mint első pillantásra gondolnánk

Előnyei - hátrányai

Adatlap: Seat Leon 1.4 Stella

A Seat Leon és néhány konkurense

Az Autó2 újság 2000/10. számában megjelent cikk rövidített változata