Összehasonlító teszt: Citroën Xsara Picasso 1.6i SX, Fiat Multipla 1.6 16V SX, Opel Zafira 1.6 Base, Renault Scénic 1.6 RXE
Helytartók

Helyhasznosításuk divatossá teszi az egyterűket. A négyek mindegyike más-más téralakítási módot kínál.

Fiat Multipla: nem a szövetkárpitozás a legmeredekebb ötlet, a szellőzőnyílásokat és a műszerfalat űrhajósok is magáznák. A váltókar pontosan vezet a fokozatokhoz, és rövid úton jár. A három egymás melletti ülés szélesebbé teszi az autót, de ez semmilyen manőverezési gondot nem okoz, még városban sem Opel Zafira: könnyű vezetni, mint egy Astrát, a műszerfala is erősen emlékeztet rá. A kárpitozás színvilága kellemes, az ülések távolsági utazások alatt is kényelmesek
Citroën Picasso: a vezetőtől távol a szélvédő alja, és alig közelebb a középre tett óratorony. A váltókar ideális helyen van, és könnyen, pontosan kapcsolható. Az ülések, akár egy fotel, tartják a testet Renault Scénic: az ülések hosszúsága és szélessége kifogástalan, kényelmesek, jól tartanak. A kormány enyhén előredöntött helyzetét könnyedén meg lehet szokni. A műanyag bevonatok és a textilkárpitok esztétikusak
Fiat Multipla: egyterűnek született, a padló az egész utastérben egy síkban van, a raktér pereme itt a legalacsonyabb. A kerékjáratok benyomulnak az utastérbe, de az autó szélessége miatt a raktér is széles Opel Zafira: a jelenlegi egyetlen kompakt egyterű, amelyben heten is utazhatnak.
A csomagtér hosszát a Zafirában is az állandó (s itt tologatható) üléssor leghátsó helyzetében mértük meg
Citroën Picasso: a leghosszabb rakteret kínálja a hátsó ajtó és az első ülés támlája között. Az egyforma méretű ülések közül a középső hosszirányban eltolható. A csapott ötödik ajtó nem csökkenti a hátul ülők térérzetét Renault Scénic: a kivehető ülések előtt rakodórekesz van, a középső sínen csúsztatható. A torziós tengely száműzte a zavaró kerékjáratot a raktérből, amelynek szőnyegborítású aljában teljes értékű a pótkerék

Összehasonlító műszaki táblázat

Felszereltség és extraárak

Interaktív ponttáblázat letöltése Microsoft Excel formátumban

Az Autó2 újság cikkének rövidített változata