Futó kaland: Opel Astra Coupé OPC X-Treme

Szárnyalás

Az Opel utcára viszi a versenytechnikát. Működő koncepcióautójával egy németországi kiürített katonai reptéren köröztünk.
Gyártást ígér az Opel. Az árat hétjegyű számra jósolják német márkában, ha még lesz akkor. Csak az X-Treme lesz erős fényben korállszínű A váltókar azonos a versenyváltozatéval, csakúgy a tűzoltórendszer és a műszerezettség. A tervező Dietmar Finger szerint is spártai a beltér. A hatást fokozzák a techno stílusú díszítések
Az Astra Coupé csak a formáját és a lámpáit adta az X-Tremehez. A spoilerek majdnem a földig érnek, az autót, ha lehet nem indítják be, a fotózáshoz tologatták, hátrafelé gurítva a fék csattogott, ahogy a fékbetétek átestek a magukvájta árkokon a tárcsákra Wolfgang Strycek, az OPC vezető mérnöke, egykori versenyző is a volán mögé ült autóztatni a vendégeket. Gyorsabb köröket futott, mint a gyári DTM-versenyző
A fékrendszer azonos a DTM-ben használttal, elöl 380 mm, hátul 340 átmérőjű karbontárcsákat szereltek fel Elöl 265/30 ZR 20, hátul 305/25 ZR 20 méretű gumikon gördül a szárnyabontogató
Az állíthatatlanul beépített sportülések kalodaszerűen tartják a testet, mindenhol támasztanak. Ez a nagy kanyarsebességeknél fellépő centrifugális erő miatt elengedhetetlen A motortér látványos a szénszálerősítésű műanyag szívócsövekkel. Takarják a fémszívócsövek végére szerelt szűkítőket

Műszaki adatok

Az Autó2 újság 2001/11. számában megjelent cikk rövidített változata