Sajtószemle: 25 téli és 4 egész évi gumi tesztje

Hótaposók

Összeállításunkban az Autó Bild egész évi és
téli gumiabroncs-, valamint az Auto Zeitung
téligumiabroncs-tesztjét ismertetjük.

Auto Bild 2001/38. - egész évi és téli gumiabroncs teszt

A lap amellett, hogy egész évre ajánlott négy 195/65 R 15 T méretű gumiabroncsot vizsgált, összehasonlította azokat egy igazi téli és egy nyári gumival is.
Az eredmények azt mutatják, hogy olyan éghajlati viszonyok között, ahol inkább a latyak és a vizes út jellemző, jó választás lehet az egész évi gumi is, de havas hegyre járóknak kockázatos a használata.

Húzóerő hóban (N)
A grafikon az átlagos húzóerőt mutatja Newtonban, amit az autót elindulásában fékező berendezéssel mérnek. A legjobb egész évi gumi közel van a Conti téli gumi eredményéhez, de a különbség helyben maradást is jelenthet hóban. A nyári gumi csak visít álló helyben

Fékút havon (m)
A tesztautót 40 km/órás sebességről ABS-szel fékezték. Itt mutatkozik meg a legnagyobb különbség a nyári és a többi gumi között. A téli és a legjobb egész évi abroncs közötti 60 centiméteres különbség is súlyos következményekkel járhat

Fékút vizes burkolaton (m)
Az autókat 100 km/órás sebességről fékezték 5 Celsius-fokos külső hőmérsékleten. Az alányomott csík a 30 Celsius-fokos eredményt mutatja

Aquaplaning
A vízre úszás sebessége (km/óra) mérésénél kiderül, hogy a legnagyobb biztonságot a nyári gumi jelenti

Fékút szárazon (m)
Az autókat 100 km/óra sebességről fékezték. A mérés bebizonyította, hogy a jó téli gumi eredménye alig marad el az egész évi gumikétól

A tesztben szereplő abroncsok

Dunlop SP All Season M2, Goodyear Vector 5, Toyo Vario-V1, Quatrac 2, Continental TS 790 (téli gumi), Bridgestone ER 70 (nyári gumi).

Az Auto Bild értékelése:

Ajánlott: Goodyear.
Feltételesen ajánlott: Dunlop, Toyo, Vredestein.

Auto Zeitung 2001/21. - téligumiabroncs teszt

A kéthetenként megjelenő kölni lap egy BMW 325i-re és egy VW Passat TDI-re szerelt 195/65 R 15 H abroncsokat vizsgált. Az első- és hátsókerékhajtású autón mért teljesítményt a grafikonok külön mutatják.

A tesztelt abroncsok:
Dunlop Winter Sport M3; Firestone FW 930 Winter; Goodyear Eagle Ultra Grip GW3; Michelin Pilot Alpin; Pirelli W210 Snow Sport; Toyo Snowprox S-940; Uniroyal MS plus 55; Az AZ ajánlata: Goodyear, Pirelli, Uniroyal.

aquaplaningkanyarban.jpg (28507 bytes)

Auto Bild 2001/40. - téligumiabroncs teszt

A tesztelt 205/55 R 16 méretű 17 téli gumi mellett összehasonlításként a Continental nyári gumijának teljesítményét is mérték - az eredmény jósolható volt. Vizes úton és szárazon a nyári gumi legyőzhetetlen még télen is, de más körülmények között balesetveszélyes. A grafikonok azt is mutatják, hogy a modern téli gumikkal akár egész évben biztonságosan lehet autózni. A teszt másik érdekessége, hogy négy márkának szerepeltették a 210 km/óra és a 240 km/ óra sebességhatárig használható abroncsát is. Az utóbbiaknál a grafikonban feltüntettük a nagyobb sebességindex V-jelét.

A tesztelt abroncsok:
Continental ContiWinterContact TS 790 H, V; Dunlop SP Winter Sport H, V; Bridgestone Blizzak LM-22; Fulda Kristall Rotego; Michelin Pilot Alpin; Nokian Hakkapelitta NRV; Hankook Winter Radial W 400; Pirelli 210 SnowSport H, V; Pneumant PN 150 Wintec; Vredestein Wintrac H, V; Goodyear Eagle Ultra Grip GW-3; Toyo Snowprox S-950; Uniroyal MS plus 55.
A lap a Pirellit, a Goodyeart, a Contit, a Dunlopot ajánlja, de megjegyzi, hogy a részeredmények és a használati szokások, továbbá a földrajzi helyzet ismeretében más márkát is érdemes lehet vásárolni.

Az Autó2 újság 2001/12. számában megjelent cikk rövidített változata