Teszt: Volkswagen Passat 1.9 PD TDI Comfortline

Éhezőművész

Az átdolgozott Volkswagen Passat új, hengerenkénti adagolóelemes dízelmotorja 100 lóerős, ezzel a közel ötméteres autó végsebessége mégis több mint 190 km/óra.
Profilból alig változott, a tetőt és az ajtókat érintetlenül hagyták a tervezők. A kiugró, krómozott rácsozatú hűtőmaszk és a bordázatlan burájú fényszórók audisak Formabontóak a hátsó lámpatestek közepébe épített kör alakú helyzetjelzők és féklámpák. A jobb oldali alsó lámpa a furcsa módon csak az elülső ködlámpákkal együtt kapcsolható ködzáró fény
A leggyengébb dízel hangelnyelő burkolata alól csak halk morajlás szűrődik ki. A teljes burkolat mindent eltakar, a tervezők akár le is csavarozhatták volna a motorháztetőt A Comfortline alapáras velúrhuzatú üléseinek tömete - a gyártól megszokott módon - kemény. A rövid ülőlapok növelik ugyan a lábteret, de a rossz combalátámasztás, különösen városi forgalomban, fárasztja a vezetőt
A Volkswagen-trendbe illő műszerfal teteje puha műanyag borítású. Az alapáras Gamma-rádió keskeny, rosszul leolvasható kijelzője a műszerekhez hasonlóan kék megvilágítású Az új sebességváltó elődjénél finomabban, mégis nagyon pontosan kapcsolható. A hátramenet az egyes mellől a negyedik mellé költözött
A hátsó ülés középső
fejtámlája feláras extra
A csomagtartó nem nőtt. Az alaphelyzetben 475 literes tér az osztottan dönthető hátsó támlák előrebillentésével 800 literre növelhető

Előnyei - hátrányai

Adatlap: Volkswagen Passat 1.9 PD TDI Comfortline

A Volkswagen Passat és néhány konkurense

Az Autó2 újság 2001/2. számában megjelent cikk rövidített változata