Motor, erőátvitel

Az A2 motorházteteje elméletileg nem nyitható, az autós csak hűtőmaszknak álcázott szerviznyílást nyithat ki a folyadékok töltögetésére. A szervizek a motorteret két gyorszárral nyitják. A keresztben beépített, háromhengeres, 1,4 literes, közvetlen befecskendezésű, turbóval feltöltött, adagolóporlasztóval etetett dízelmotor 75 lóerővel és közel 200 Nm nyomatékkal dolgozik. A kis dízel főképp hidegen durva, kerregő hangú, érezni a három henger zihálását, felpörgetve érdes, morgó hangot ad. A viselkedésénél meggyőzőbb az erőnléte, már alulról is erőteljesen húz, dinamikusan lehet vele autózni. Fogyasztása meghaladja a gyárilag ígért 4 literes átlagot: vegyes üzemben 6,4 liter száz kilométerenként. Az ötsebességes váltó áttételezése jól eltalált, de a többi Audihoz képest keményen váltható durva akadópontokon át, de ez a tesztautó egyedi jellemzője is lehetett.

Karosszéria, utastér

Vezetés, menettulajdonságok

MŰSZAKI ADATOK

Előnyei - hátrányai

Felszereltség

Költség

Vissza a teszthez

Az Autó2 újság 2001/3. számában megjelent cikk rövidített változata