BMW X5 |
Mercedes M |
A vezető előtt alig változott a lábtér,
a műszerfal is csak minimális mértékben mozdult előre. A bábu mozgása nem idézett
elő veszélyes sérülést még akkor sem, amikor visszapattanó feje a B-oszloppal
került érintkezésbe, mivel a mért lassulási érték jelentéktelen maradt.
|
Nem
változott számottevően a vezető előtti utastérrész. A bábu a védőeszközökkel
összhangban mozgott, de visszapattanáskor az ajtóhoz ért, és tarkójával nekiütődött
a B-oszlopnak. Ez a mérsékelt ütközés nyaksérülést okozhat.
|
Lexus RX 300 |
Toyota 4Runner |
A lábtér csökkenése
a minimális és a mérsékelt méretű között volt, a műszerfal helyzete alig
változott. A sérülés kockázata csekély, noha a lábtér torpedólemezét, amely a
vezető felőli oldalon védőburkolatot kapott, egy, a motortérből behatoló elem
szétvágta. Miután a bábu szabályszerűen érintkezett a légzsákkal, visszapattant
az ülésbe anélkül, hogy kemény felülettel találkozott volna. A bábu fej-, nyak-,
mellkas- és lábmérési adatai csekély sérülési kockázatot mutattak.
|
A Hilux alapjaira
épített szabadidőautóban a lábtér csak mérsékelten, a műszerfal helyzete pedig
alig változott. A bábu visszapattanás közben nem találkozott kemény felülettel,
adatai a sípcsontsérülés lehetőségét jelezték.
|
Mitsubishi Montero/Pajero |
Nissan Xterra |
A lábtér
minimálisan, a műszerfal a minimális és a mérsékelt közötti mértékben torzult. A
kormány túlzottan elmozdult, a bábu a légzsákon keresztül a fejsérülés
veszélyével járó mértékben nekiütközött, visszafelé pedig a B-oszlopnak
vágódott. A B-oszlophoz való ütközés csekély lassulású volt, de a lábszár és a
láb sérülésveszélye fennáll.
|
A lábtér
minimálisan, a műszerfal a minimális és a mérsékelt közötti mértékben torzult. A
kormány túlzottan elmozdult, a bábu a légzsákon keresztül a fejsérülés
veszélyével járó mértékben nekiütközött, visszafelé pedig a B-oszlopnak
vágódott. A B-oszlophoz való ütközés csekély lassulású volt, de a lábszár és a
láb sérülésveszélye fennáll.
|
Land Rover Discovery II |
Ford Explorer |
A lábtér és a
műszerfal mérsékelten deformálódott. A bábu visszapattanás közben az ajtó felé dőlt,
s eközben a B-oszloppal érintkezett. A kormányoszlop jelentősen elmozdult felfelé,
ami hasonló baleseteknél csökkenti a védőeszközök hatékonyságát. Az adatok
szerint mindkét lábszár és a bal láb sérülése lehetséges.
|
A lábtér és a
műszerfal mérsékelten deformálódott. A vezetői ajtó kinyílt, a bábu feje
kikerült az utastérből, nyakát a feszülő öv meghúzta. A bábu az ülésbe
lendülve beütötte fejét a B-oszlopba. Az ajtó kinyílása súlyos következményekkel
járhat, a bent ülő akár ki is eshet az autóból. A mérési eredmények a nyak
lehetséges sérülését valószínűsítik.
|
Jeep Grand Cherokee |
Isuzu Trooper/Frontera |
A teszt rosszabb
eredményt hozott, mint amit az autó korábbi modellje ért el. A lábtér és a
műszerfal mérsékelten deformálódott. A bábu a légzsák felé lendülve az ajtóhoz
csapódott, visszafelé pedig a B-oszlopnak ütődött. A kormányoszlop jelentősen
elmozdult felfelé, ami hasonló baleseteknél csökkenti a védőeszközök
hatékonyságát. A mérési adatok lábszársérülés lehetőségét jelzik.
|
Az első két
tesztautó üzemanyag-vezetéke szétszakadt, illetve megsérült; ezt a hibát a gyár
visszahívási akciókban kijavította. A harmadik autónál nem fordult elő e
tűzveszélyes rongálódás a vezetékben, így a töréstesztet értékelni lehetett.
Viszont mindhárom törésteszt azt mutatta, hogy a bábu a légzsák felfújódása
ellenére a nagymértékben felfelé mozgó kormánynak ütközött. Visszacsapódáskor
egyszer a fej ütközött a B-oszloppal, egyszer súrolta, a harmadik alkalommal a bábu
az ülésbe vágódott vissza. Mindhárom teszt láb- és lábszársérülést jelez. A
fej lassulása a kormányhoz ütődéskor jelentős értéket mutatott, a B-oszlopba ütődéskor
csekély erőt mértek.
|