Irmscher Omega-kombi

Harci szekér

Irmscher Opel Omega Caravan 2.5 V6 - a látványosra polírozott külsejű autó 7,5x17 col méretű felnikre húzott 235/45 ZR17 jelű gumiabroncsokon gördül

Az Opelekre szakosodott német Irmscher tuningcég az Omega Caravanra szabott sportos ruhát. A megjelenésre ható készlet új lökhárító/spoiler-egységből - benne méretre szabott ködlámpa -, méhsejtosztású hűtőrácsból, küszöblécekből, hátsó szoknyából és az ötödik ajtóra ültetett kis szárnyból áll. A vagány megjelenést nem akarták üresen hagyni, ezért a V6-os, 2,5 literes motorra komplett sportkipufogó-rendszert illesztettek, amellyel az Omega teljesítménye 195 lóerőre nőtt. Az úton maradásért a kasztnit az aszfalthoz közelebb engedő sportfutóműkészlet felel, amellyel javult a kocsi stabilitása, és precízebb lett az irányíthatósága. A külsőhöz hasonlóan az utastér is átöltözött, az ajtókra polírozott fémdíszeket szereltek, a sportkormány fakávás, és a váltókulissza is famintázatú. Az ülésekre antracitszínű bőrkárpitot húztak.

Digit Power Audi

Ezüstmetál külső, fekete bőrkárpitozás, toló-emelő üvegtető, elöl Recaro-sportülések, Bose-zene CD-váltóval, navigációs rendszer telefonkihangosítóval, tolatóradar, multifunkciós sportkormány, durva fényre sötétedő külső és belső tükrök. Ezzel a felszereltséggel és gyári állapotú 2,6 literes V6-os turbómotorral indult az Audi S4 Avant a svájci Digit Power tuningcég erősítőkúráján, amelyen szinte csak a tulaj pénztárcájától függ, hogy a kocsi milyen tulajdonságokkal távozik. A motor első szinten csiptuningot kap, amellyel 45 lóerő teljesítmény- és 100 Nm-többletet szerez. További 30 lóerőt és ugyanennyi nyomatékot lehet kihúzni az aggregátból sportkatalizátor beszerelésével. A harmadik szint a legkomolyabb: az előzőeken felül a motor egy második turbófeltöltőt kap, ezzel újabb 35 lóerő és 20 Nm sajtolható ki a hathengeresből. A futómű is profi módon fejlődhet: elektronikus szabályzású sportkészletet szerelnek be, amely 35 és 60 milliméter közötti kasztnisüllyesztést enged. A fékrendszernél csak az elülső tengely felszereléséhez nyúlnak, nagyobb átmérőjű (320 mm-es) tárcsákat és négydugattyús nyergeket ültetnek be. A végeredmény elképesztő gyorsulás, jó hatásfokú lassulás és fogtömésrázó felfüggesztés.

Durva játék

Digit Power Audi S4 Biturbo -- 8,5x19 col méretű felniket tolnak a kocsi alá, a gumik 235/35-sök. A kipufogó két 76 mm-es végen át dalolászik

A Digit Power Audi S4 Biturbo adatai

Teljesítmény [LE/kW/min]

340/250/6480

Nyomaték [Nm/min]

530/2520

Végsebesség [km/h]

280

Gyorsulás 0-100 km/h [s]

5,2

0-160 km/h

12,9

0-200 km/h

21,1

Esquiss Auto Peugeot

Francia iskola

Esquiss Auto P206 Virtual -- a francia tuningon átesett kisautó 7x16 colos, ötküllős, háromrészes felniken gördül

A nálunk kevésbé ismert francia tuningműhelyek is ontják a késztermékeket, csakúgy, mint német kollégáik. A Párizstól délnyugatra dolgozó Esquiss Auto nevű cég a francia modellekre és két német autóra, a BMW E36-ra és altípusaira, továbbá a VW Golf II-re ajánl készleteket. Az egyik leglátványosabb ajánlata a Peugeot 206 Virtuel, amelyet klasszikus tuningfogásokkal tettek egyénivé. Az alkalmazott spoilerformák nem visszafogottak, bátran alakítják a műanyagot a franciák. A kis Peugeot-ra ikerködfényeknek is fészket adó, mélyre nyúló és három levegőbeömlővel áttört frontspoilert, vaskos és bonyolultan formázott küszöbelemet, látványos ívvel vezetett, két kipufogóvégnek kijáratot adó hátsó szoknyát, a ralisportban használtakra emlékeztető hátsó szárnyat és motortéri légbeömlőt illesztettek. Nem maradt el a sárvédő-szélesítések és a kisméretű szempillák felszerelése sem. Végezetül az egész kocsit egy színre fújták.

Tuningles

A Postert tuningcég az új Nissan Almerára készített teljes optikai készletet. A látványelemek mellett sportfutóművet és sportkipufogót is ajánlanak az autóhoz.

Az in.pro. tuningcég a szélvédőre ragasztható szemmagasságú adatmegjelenítőt kínál. A biztonság zászlaja alatt kifejlesztett eszköz ára jó 100 000 forint.

Az ATS újszerű felnit dobott a piacra. A DTM-versenyeket idéző keréktárcsák 18 küllővel, 8x18 és 9,5x18 col méretben készülnek.

Az Autó2 újság 2001/3. számában megjelent cikk rövidített változata