Új autók regisztrációs adója

Nagyobb kép

Határsáv

Itt az adó, amelyiket akár szeretni is lehet: olcsóbbá teheti az új autókat.

Leszámítva azt a tulajdonságát, hogy pénzt vesz ki a zsebünkből, csupa kellemes meglepetés: értelmes, és olcsóbb is az elődjénél. Az új adó bevezetését az EU-csatlakozás sürgette: a fogyasztási adó májustól nem alkalmazható az autókra, helyébe más néven más természetű sarc lép. Az új adó fix összegű, az autó környezetvédelmi besorolása és a motor hengerűrtartalma szabja meg a mértékét, nem pedig az eladó kiállította vagy a vámszerv megítélte számlaérték. A vételár, illetve az azt igazoló számla a továbbiakban csak egy lépéssel később, az áfa megállapításakor kerül elő. Ez részben a csalárdul alulszámlázó használtautó-import ellen bevetett fegyver, részben a rosszabb környezetvédelmi besorolástól hirtelen megugró tételeivel a káros hatású régi és olcsó autók ellen ígérkezik sikeres eszköznek, miközben a jobb (legalább Euro 3 besorolású) használt autók importját sem korlátozza. A Pénzügyminisztérium a törvény előkészítésekor a bevételek növekedését várta, s ezt csak úgy tehette, ha több eladandó, azaz regisztrálandó autóval számolt. Úgy látják, növekszik majd a kereslet, különösen május után, amikortól a magyar autóvásárló horizontja is kiszélesedik, s Rigától Lisszabonig gyakorlatilag ugyanúgy válogathat a kínálatból, mint most Szombathely és Makó között.

Legkedvezőbb fogyasztási és regisztrációs adóhatárok

A fogyasztási adó és a regisztrációs adó egyenlőségei

Adózás-különbségi példák februártól

Az Autó2 újság 2004/3. számában megjelent cikk rövidített változata


Az Autó2 2004.
márciusi száma


A Luxusautó magazin
2003/2 száma


Tekintse meg média-
ajánlatainkat!

Autó2 Magazin,
Autó2 Online,
Autó2 Online Autószalon

Használtautó Katalógus,
Haszonjármű Katalógus,
Luxusautó!