Jó vagy rossz?

Nagyobb kép

Olvasónk Peugeot 307 SW-jére panaszkodik, levelére jogi szakértőnk és a Peugeot Hungária ügyvezető igazgatója is válaszolt.

Idézet olvasónk leveléből:
Az autó szép, sok tekintetben jó, van azonban néhány olyan hibája, melyet hiába panaszoltam fel ezerszer a Peugeot Hungáriának, a párizsi Peugeot ügyfélszolgálat vezetőjének email-ben, nem hajlandók tisztességesen tárgyalni velem, a hibákat nem ismerik el hibáknak, hanem igazságügyi szakértővel megnézették a kocsit (ami komédia volt csak), s kimondatták vele, hogy a jelzett problémák (ahogy ők nevezik „jelenségek”) észlelhetők, de azok nem hibák, nem is tervezési hibák, hanem a típúsra jellemző „sajátosságok”.
A legfőbb hibákat említem csak, amik megkeserítik e kocsi használatát, amiért kidobott pénznek tekintem, amit érte adtam.
A szervokormány elektrohidraulikus rendszerű, mint a legtöbb mai autóé. Szemben minden más típussal azonban, melyeknek elektromotorja csak akkor ad ki zajt, magas frekvenciájú zúgást, amikor a kormány teljesen kicsavart állapotban, vagy ahhoz nagyon közel van, ennek a kocsinak,  s minden a szalonban és az utcán futó többinek a motorja beindítás után alapjáraton kormánymozdítás nélkül folyamatos sípoló hangot ad ki, ami megőrjíti azt, aki erre (a felesleges kocsizajokra) érzékeny. E hibát sem orvosolni, sem elismerni nem hajlandók.
Az indexkapcsoló, melyet már 3000 km megtétele után ki kellett cserélni, olyan keményen zökken bal, illetve jobb oldali pozícióba. Nem csoda, hogy ilyen hamar tört el az első indexkapcsoló belseje.
Nem lehet lágyan ujjheggyel átbillenteni a kart, csak átnyomni erővel, ahol klattyanva ér pozíciójába. Ráadásul a két oldal „ellenállása” aszimmetrikus, ilyen tökéletlen indexkart még a szocialista kocsikban sem láttam. Erről sem tárgyalnak. Leírják, hogy érezhető ellenállása  van a kapcsolónak, de ez ismét „sajátosság”.
A 300 000 Ft-ot érő automata légkondicionáló kijelzőjének fényereje a tompított fény felkapcsolása utáni elhalványulást követően nem hozható vissza, tehát nincs megfelelő fényerő a nappali országúti vezetéshez, szemben a műszerek és a komputer kijelzőjének szabályozható erejű megvilágításával. E kijelzőnek a rendszerbe való integrálásáról megfeledkeztek a tervezők, s hallani sem akarnak semmilyen megoldásról, kivéve, hogy ha átkódolnak valamit a komputerben, akkor beindított motornál mindig égni fog  a tompított fény, s akkor van elég fényerő a légkondi kijelzőjénél.
Név, cím a szerkesztőségben

Dr. Kovács Kázmér, az A2 jogi szakértője válaszol

A Peugeot Hungária válasza

Korábbi ténykérdések

Az Autó2 újság 2004/3. számában megjelent cikk rövidített változata


Az Autó2 2004.
márciusi száma


A Luxusautó magazin
2003/2 száma


Tekintse meg média-
ajánlatainkat!

Autó2 Magazin,
Autó2 Online,
Autó2 Online Autószalon

Használtautó Katalógus,
Haszonjármű Katalógus,
Luxusautó!