V8-as dízel-BMW

Luxusolajos

Az alulról építkező új bajor dízelmotorcsalád elért a csúcsra: a négy- és a hathengeres soros erőforrások után piacra került a V8-as változat is a BMW 7-es sorozatában. A 3,9 literes dízel 245 lóerőt ad 4000/perc fordulatszámnál, míg 560 (!) Nm-es, mozdonyhoz illő nyomatékát már 1750/perctől nyújtja. Mindehhez szolid, 9,8 literes átlagfogyasztás társul. A látványos adatok eléréséért a motor amolyan csúcstechnikai bemutató: közvetlen befecskendezés, Common Rail üzemanyag-adagolás, hengersoronként 1-1 változtatható geometriájú turbófeltöltő köztes hűtőkkel (a lapátok állásszögét villanymotor változtatja), hengerenként négyszelepes hengerfej, oldalanként két lánchajtású vezérműtengellyel, szabályozott és hűtött kipufogógáz-visszavezetés, hengersoronkénti kipufogórendszer elő- és főkatalizátorral. A teljesítmény, a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás hármasa mellett a konstruktőrök az élettartam és a futáskultúra javítására is nagyon odafigyeltek.


BMW 740d - 8,4 másodperc alatt eléri a 100 km/órát, a végsebessége 242 km/óra, mindezt alapfelszereltségként adott ötsebességes Steptronic automata váltóval. A motor rögtön indul, eszelősen húz, miközben az utastérbe a dízelkerregés helyett diszkrét V8-as dallamok szűrődnek. Az ár 20 millió forint fölötti.

A forgattyúsház nagyszilárdságú szürkeöntvény, a generátor vízhűtéses, a főtengely csapágyfészkeit egybeöntik, majd eltörik a pontos illeszkedésért, amellyel a kopást növelő vibrációt csökkentik.

Frissülő Seatok

Ibiza és Cordoba

Seat Ibiza és Cordoba - az új párosból napi 1350 darab készülhet

A Barcelona melletti martorelli gyár már az Ibiza és Cordoba új változatait gyárja a VW Polo padlólemezén. Az újdonságok belső kiképzése szakít a korábbiakkal, már nem a Polóra és az Arozára alapoznak. A motorkínálatban 1,0 (50 LE), 1,4 (60 LE), 1,6 (75 és 100 LE) és 1,8 literes (156 LE) benzinesek, és az 1,9 SDI (68 LE) meg az 1,9 TDI (90 és 110 LE) dízelek szerepelnek. A Cordoba Vario, a kombi továbbra is a Polo Variant közeli rokona maradt.

Összkerekes Skoda

Ráadás Octavia

A Volkswagen-klánhoz tartozás most összkerékhajtást hozott Mladá Boleslavba, és a Skoda Octavia Combi-ban mutatkozott be. A technika kifinomult, a sofőrnek nem kell beavatkoznia, mindent viszkokuplung intéz. Az autó alaphelyzetben fogyasztáskímélően fronthajtásos, a hátsó kerekek az elsők elkaparásakor automata tengelykapcsolón át kapják - minimális késéssel - a hajtást. A kocsi kezdetben csak a 90 lóerős TDI-dízelerőforrással kapható, ősszel bővül a választék a 2 literes, 115 lóerős benzinmotorral, amellyel a kocsi olcsóbb lesz, mint dízelként. Az autó a négykerekesekre jellemző apró változásokat is hordoz az alapmodellhez képest:

a kasztni 23 mm-rel magasabban fut az út felett, a csomagtér 100 literrel kisebb befogadóképességű (még így is maradt hely a teljes értékű pótkeréknek), a súly a pluszvasakkal 80-90 kg-mal nőtt.


A hátsó diffi elé épített Haldex-kuplung osztja a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között. A blokkolásgátló és a diffizár alapfelszerelés, az oldallégzsákok kérhetők
Veszélyes röntgensugarak  -  Annyi a filmeknek

Nem autósoknak, inkább repülőgépen utazóknak jó tudniuk, hogy a régi tanács,

miszerint a filmeket nyugodtan el lehet csomagolni a feladott kofferbe, már a múlté. A fegyverek utáni hajsza miatt, elsősorban az USA-ban erősebben sugaraznak, és ez tönkreteheti a filmeket. Ezentúl a filmeknek a kamerákkal a kézicsomagban a helyük.
Bővül az Opel-család

Astra kupéban

A sikeres Calibra után most a kisebb Astra alapjaira épül az Opel sportos autója, a Coupé. A bemutató Frankfurtban lesz, és jövő tavasszal már az utcán is felbukkan. Formailag közel marad az Astrához, stilisztikai jellemzői egyebek mellett a calibrásan kis alaktényezős (cw: 0,28) vonalvezetés, a keret nélküli oldalablakok, a jellegzetes könnyűfém kerekek és a szelíd tekintet. A sportszenvedély előtt 200 mm-rel mélyebbre ültek az Astra-futóművek. A kínált három motor közül a 190 lovas turbóval 240 km/óra a végsebesség, a teljesen új, 2,2 literes könnyűfémmel 215, a szentgotthárdi 1,8 16 V-vel 205 km/óra.

 

astrach.jpg (38978 bytes)
Opel Coupé - Torinóban a Bertone évi 30 000-et készít belőle

Honda öt ajtóval

Egy Accorddal több

Szeptemberben mutatja be a Honda az átdolgozott felső-középkategóriás Accord ferde hátú változatát, amely ugyancsak az angliai Swindonban készül majd. Az ötajtós méretei és alkatrészei megegyeznek a négyajtós változatéval, és minthogy azzal azonos szalagon készül, a gyártandó mennyiség az igényeknek megfelelően szabályozható.


Honda Accord - öt ajtóval - a gyártás 1,8 és 2,0 literes motorokkal indul

Kombi-BMW

Növekvő tér

A BMW kiszivárogtatta első hivatalos fotóit a 3-as sorozat Touring-változatáról. A legfeltűnőbb különbség a régihez képest, hogy a "le a tetővel" szemlélet a múlté, a kis mérete miatt sokat kritizált farrész térfogata már csak a hosszabb padlólemez miatt is megnövekedett, és szakítva a hagyományokkal, a hátsó ülés összehajtható. A motorválaszték a 318i, a 320i, a 328i és a 320d-ből építkezik.


BMW 3 Touring - mostantól szabadidőhöz és szállításhoz egyaránt alkalmas

12. Budapesti Autószalon

Majd ha nyit

A Budapesti Vásárközpont A, B, C, C2, D, F pavilonjai, illetve a szabad területek adnak otthont a nagyközönség számára szeptember 30. és október 3. között látogatható idei Automobil '99 kiállításnak. A belépőjegy ára 950 Ft, a kedvezményes jegy 600 Ft, a szakmai jegy 3000 Ft. A napi parkolójegy ára 500 Ft, a látogatók a IV-es kapun át behajtva a belső parkolóban is parkolhatnak. A vidéki látogatóknak a MÁV a vasúti menetjegy árából 50 százalékos kedvezményt ad.




 

Új Mazda

Mindörökké Wankel

A Mazda még az idén bemutatja a 2002-ben piacra dobandó
RX-7-es sportkupéjának legújabb változatát. A régebbihez hasonlóan stílusos karosszériában marad a Wankel-motor, ezúttal 280 lóerős teljesítménnyel.

Mazda RX-7 - a vonzó forma példátlan műszakisággal párosul

Peugeot-simítások


Peugeot 306 - mostantól a közvetlen befecskendezéses, 2,0 literes, 90 lóerős dízelmotorral is

Átfésült 306-os

Az új 306-os elsődleges megkülönböztető jegye a mai mintázatlan fényszóróbura, a négyajtósé hátulról a krómdíszes hátsó lámpa, de más apróbb változások (így a módosult lökhárítók, az oldalvédő sávok) is jelzik az idő múlását. A ferde hátú XS- és XT-változatok egyebek mellett sportosabb első és hátsó lökhárítókat is kaptak. Belül is szaporodott a krómozás, például a sebváltó és a kézifék gombján, és a szereltségnek megfelelően a kárpit textíliája is más lett. A kilenc autót (öt benzinest és két dízelt) felvonultató motorpark érdekes változása, hogy a korábbi 1,8-ashoz kínált automata váltó helyett most az 1,6 literes 90 lovas motor társítható automata (AL4-es öntanuló) sport- és téli üzemre kapcsolható váltóval.

ISOFIX-rögzítés

Biztonságot a gyerekeknek

A Volkswagen-csoport ISOFIX-gyermekülésrendszere már nálunk is elérhető. A speciális tartófülekből álló rendszer lényege, hogy egyszerűen és ami fontosabb, biztonságosan rögzíthető vele a gyermekülés. A különleges patentszemeket a csoport sok modelljébe gyárilag szerelik be, de ha nem, az autók jelentős részében előkészítik az utólagos alkalmazhatóságot.


ISOFIX-rögzítés - a hozzá illeszkedő üléseket
a Porsche Hungária márkakereskedői a bevezetéskor kedvezményes áron kínálják

Nincs visszahívás

Horogra akadt vonóhorog

A VW most a visszahívások történetének kétes fejezetét írta meg a német Auto Bild szerint. Műszaki szakemberei már évek óta tudják, mennyire veszélyes a levehető vonóhorog az újabb típusú Passatokon. A gömbfejű rúd ugyanis menet közben elválhat a vontatóberendezéstől. De csak most, hogy egy asszony ilyen baleset áldozata lett, reagál a VW. Pedig korábban is legalább három baleset vált ismeretessé, amikor a gömbfej kiesett a tartófoglalatból.
Vajon csupán használati hibáról van szó, amint azt kezdettől fogva állította? Nem annak tűnik. Ám a Volkswagen úgy véli, nem kell meghúznia a vészféket. Igaz, hogy az NSZK-ban 43 ezer Passatot (1996. aug. - 1998. jún.) viszarendeltek, de csak azért, hogy az ügyfeleket beavassák a horog használatának rejtelmeibe. S nem azért, hogy a módosított vonóhorgot (a 99. Passat modelltől kezdve) átalakítsák. "Nem létezik semmiféle műszaki hiba", így a VW. Csupán szervizhibák vannak - szerintük.




Fülesjárat

A német Engine Techonology International magazin 19 autós szakértőt kért fel "Az év legjobb motorja" cím megszavazására. A nemzetközi zsűri a Toyota (Yaris) 1 literes VVT-i motorjának ítélte a címet. A Honda NSX-et a korábbinál még korszerűbb váltja le jövő tavasszal. Önhordó karosszériája teljesen könnyűfémből készül majd, és erősebb is lesz. Egyelőre 6, 8 vagy 10 hengeres motor gyártását latolgatja a gyár.
A Fiat főnöke, Roberto Testore bejelentette, hogy a Seicento utódja 2005-től négyajtós lesz. A Renault hibriden dolgozik. A 2003-ban bemutatandó Scenicet elektro- és belső égésű motor hajtja majd.
A nagyon sikeresnek nem nevezhető BMW 8-as kupé gyártását befejezték Németországban. A tízéves ciklus alatt 30 621-et gyártottak. A BMW 50 millió márkás beruházással gyárat épít Kalinyingrádban. Az orosz piac részére 10 000 5-ös BMW-t és Rover Defendert gyártanak majd.
Egy enyhén módosított kivitelű Toyota Avensis Liftback 1.6 a Rábaringen váltott vezetéssel, 24 órán keresztül 181 km/órás átlagsebességgel száguldott. A Renault új légzsákot fejleszt.
A frontális ütközés kivédésére szolgáló eszköz a hátsó utasokat védi.
A vásárlói véleményekre alapozó minőségbiblia pátyolgatójának, a J. D. Power Intézetnek vásárlói véleményekre épített egyik tanulmánya szerint a Chrysler Jeep Grand Cherokee az utolsó helyen végzett. Motorhibák, nagy fogyasztás, fékhibák formálták ezt a véleményt. A motor dadog, a fékek csikorognak.

Visszahívták

A Ford 1995 júniusa és 1997 szeptembere között gyártott mintegy 190 000 mechanikus ülésállítású Mondeót hív vissza, mert az üléstámla döntésével az első biztonsági övek sérülhetnek. A központi zárak hibás működése miatt a VW összesen hozzávetőleg 100 000 1994-es Golf III/Vento/Cabrio és Passat visszahívására adott utasítást, mert a hiba az indításgátló és a riasztó hibás működését okozhatja.
A BMW 280 000 autót hív szervizeibe, mert az Auto Zeitung BMW 316i tesztautójának a fékje teljesen üzemképtelenné vált. Időközben egy másik hiba, a magától beinduló oldallégzsák is indokolta az intézkedést.
A visszahívási akcióval kapcsolatos kérdéseket a Wallis Motor Kft. vevőszolgálata várja.
Az összes jelenlegi fekete blokkos Triumph-motorkerékpár bukásveszélyes. A blokk csavarjai maguktól meglazulhatnak, és az elszivárgó olaj a hátsó kerékre kerülhet.
A Yamaha YZF-R6, RJ03 típusú modelljeiben a sebességváltó kenőrendszerének hibája miatt a sebességváltó beállhat.
Az összes visszahívási akció érintettjét írásban közvetlenül keresi meg a gyártó.
A VW baleseteket okozó 1995-ös modelljeinek szoftveres utaslégzsák kikapcsolását kábelesen is ki kell kapcsolni. A Ford Németországban 2600 (1999 januárja és márciusa között gyártott) Explorert hív vissza, mert a sebességtartó automatika kábele működési zavarokat okozhat.