Motor, erőátvitel

A Brava egyik legerősebb pontja a motor az erőátvitellel. Az egyvezértengelyes, hengerenkénti kétszelepes, közvetlen befecskendezéses, köztes hűtős, common rail turbodízel motorral ez a családi autó, takarékos és szinte benzinmotor járású, dinamikus mozgatóelemhez jutott. Az alapjáraton kicsit hangos, de rezonanciáktól akkor is mentes turbodízel hatezres percenkénti fordulatszámig forgatható, a fordulatszámmérő 4500-nál fordul pirosba, de 1200-tól intenzíven húz, turbólyuk nem észlelhető. A teljesítmény 105 LE, a nyomaték 200 Nm. A végsebesség 185 km/h százra 10,6 s alatt gyorsul fel. A motor jól passzol a váltóhoz a kuplung finom, és ami igen fontos igen takarékos (4,5 l/100 km országúti fogyasztású) összhangban vannak. A váltó kiosztása nagyon jó, normális úton, finoman kapcsolható.

Az Alfa (2,4 literes) öthengeresének
egy hengerrel kurtított változata
dinamikusan és igen gazdaságosan szolgál

Karosszéria, utastér

Vezetés, menettulajdonságok

MŰSZAKI ADATOK

Előnyei - hátrányai

Felszereltség

Költség

Vissza a teszthez

Az Autó2 újság 2001/3. számában megjelent cikk rövidített változata