Karosszéria, utastér

A Chrysler tovább tapossa a márkának évekkel ezelőtt kijelölt formai ösvényt, amely a sportos vonalaknak kedvez. Látványos az úthoz tapadó karosszéria az ikerfényszórós, nagy hűtőmaszkos orral, előredöntött farral, a kerekekre folyó sárvédőkkel. A kocsin mindent színre fényeztek, de csak az oldallemezeket védi gumicsík a parkolói lökdösődéstől, a lökhárítókat nem. Igaz, az amerikai szabványok szerint maradandó alakváltozás nélkül kell elviselniük 7 km/óra sebességű koccanásokat. Az utascella hatalmas, a nehéz, vastag ajtók finoman nyílnak és csukódnak, kényelmesen be lehet süllyedni a mélyen ülő kasztni méretes üléseibe. Az erős küszöböket színre fújt koptató védi, a látható fém tartóelemek, például a tető oszlopai erőteljesek, érezni rajtuk az anyagot. A beltérben klubhangulat uralkodik, hangadók az archaizált bőrülések, a fabetétek, a műszerfal ódivatú, fehér számlapos órái, amelyek ellentmondanak a külső sugallta sportosságnak. A kocsiban a helykínálatra nem lehet panasz, elöl-hátul minden tekintetben elegendő a tér. Kényelemben méretéhez illőt mutat a 300 M, a magas háttámlás, hosszú ülőlapos, jól formált elülső ülések minden irányban elektromosan állíthatók, csak a deréktámaszt kell kézzel szabályozni. A hátsó traktusban is kényelmesek a döntött háttámlájú ülések, a fűtést hátravezették. Az utasokat körülvevő kárpitvilág jó minőségű, puha felületű műanyagokból áll, csak a kardánbox olcsónak tűnő kemény matériája lóg ki a sorból. Az ülések között széles, kétszemélyes a könyöklő, sok a rakodóhely, a pohártartó. Előre két légzsák, hátra csak két fejtámla, középre csupán medenceöv jutott. A tetemes befogadóképességű csomagtartó belülről nyitható, teljesen kárpitozott, viszont a csomagtérfedélen nincs lehúzófül. Az autó összeszerelési kultúrája elmarad a luxuskategória vezető európai márkái mögött, ez főképp a lemezmunkán és az egy-egy oda nem illő, gyenge minőségű műanyag elemen figyelhető meg.

Motor, erőátvitel

Vezetés, menettulajdonságok

MŰSZAKI ADATOK

Előnyei - hátrányai

Felszereltség

Költség

Vissza a teszthez

A beltér is szépen formált, és este alaposan kivilágított. A középkonzolon a magnó és a légkondi kényelmesen nagygombos, a váltó aktuális fokozata a műszerfalon látható

Az Autó2 újság 2000/2. számában megjelent cikk rövidített változata