Három takarékos szupermini, akár családi célokra is |
A kis ötajtósok éppen a családi
használathoz nyíltan kombisodnak |
Eredeti, de értelmes a C3-as műszerfala. A középső ablakban a sebesség
digitje lapoz, körülötte a fordulatszámmérő szaladgál. A három közül egyedül
ennek a kormánya két irányban állítható. A műszerfalborítás nagyon kopogós, vigasz, hogy sok a rakodóhely a
vezető körül, és a C3 fej fölötti magasságával és utastéri szélességével is vezet |
A mérnökiességtől kicsit fantáziátlan, kemény műszerfal kevés kárpittal
találkozik a Fiesta oldalborításain. Szellemes a fordulatszámmérőbe ültetett
folyadékkristályos műszermegoldás. A vezetőülés lapjának magassága nem igazán
emelhető, inkább csak ferdíthető |
Teljesen mai, plasztikusságával játékosan könnyed, jól
értelmezhető
Clio-olvasófal. Ésszel alakított, élhető belső sok textillel, ritka még
osztályában ez a puha műszerfalborítás. A zsebek nem nagyok, de több a
pakolónyílás a vezető közelében. A Clio dicsekedhet a legkényelmesebb elülső ülésekkel, kormánya viszont túldöntött |
A nagy oldaltávolság és belmagasság hátul kellemes térérzetet ad, térdhely is van a C3-ban. A fejtámlák hátul nem süllyeszthetők az ülésbe, ezzel akadályozzák a kilátást |
A Fiesta hátsó lábtere a legnagyobb, a hely széles és magas,
könnyű a ki-beszállás. A fejtámaszok könnyen a támlába süllyeszthetőek |
A legrövidebb Clióban a legkisebb a hátsó térdhely. A beszálló fejét
veszélyeztetheti a hátulsó sor
alacsony ajtónyílása |
A C3 csomagtere csak az üléstámlák döntésével növelhető. A mély teret a
kivehető padlólemezekkel lehet osztani |
A hátulsó ülőlap csak egyben hajtható előre a Fiestában. Az oldalain
filccel borított, egyenletes oldalfalú
csomagtartóból hiányoznak a
csomagrögzítő pontok |
A Clio ülőlapja a többitől eltérően egyedüliként osztva
dönthető, a támlák vízszintesre hajthatók. A csomagtartó űrtartalma a Fiesta mögött
hozzávetőleg 10 százalékkal, a C3 mögött 20-szal marad el. A jól pakolható térben a csomagok rögzíthetők. A hátsó ülés előtt 9 cm magas
biztonsági áthidaló állja az
előrecsúszó csomagok útját |
Német mintára készül a zajverseny második helyezettjének, a C3-nak a
zajvédő kapszulája. A túláttételezett váltó miatt sok kapcsolgatást igényel |
A Fiesta nyílt sisakkal, kapszula nélkül is a legcsendesebb, így legalább jól látszik a takaros kis turbó, környezetvédelmi szempontok miatt szinte a
kipufogónyílás torkába nyomva.
Akár hidegen is rapli nélkül húz |
Szépen tervezett borítás takarja a teljesítmény- és nyomatékgyőztes
Renault-motort. Nagyobb fordulaton (3000/min) ez az egyetlen közteshűtős a legzajosabb |
Összehasonlító műszaki táblázat Interaktív ponttáblázat
Ötajtós modellek felszereltség- és extraárai
|
|