Összehasonlító teszt: Citroën C3 1.4 HDi X/ Ford Fiesta 1.4 TDCi Comfort/Renault Clio 1.5 dCi Expression

Dízelmotoros kisautót főként azok választanak, akik sokat és olcsón akarnak közlekedni.

Borsos

Nagyobb képHárom takarékos szupermini, akár családi célokra is Nagyobb képA kis ötajtósok éppen a családi használathoz nyíltan kombisodnak
Nagyobb képEredeti, de értelmes a C3-as műszerfala. A középső ablakban a sebesség digitje lapoz, körülötte a fordulatszámmérő szaladgál. A három közül egyedül ennek a kormánya két irányban állítható. A műszerfalborítás nagyon kopogós, vigasz, hogy sok a rakodóhely a vezető körül, és a C3 fej fölötti magasságával és utastéri szélességével is vezet Nagyobb képA mérnökiességtől kicsit fantáziátlan, kemény műszerfal kevés kárpittal találkozik a Fiesta oldalborításain. Szellemes a fordulatszámmérőbe ültetett folyadékkristályos műszermegoldás. A vezetőülés lapjának magassága nem igazán emelhető, inkább csak ferdíthető
Nagyobb képTeljesen mai, plasztikusságával játékosan könnyed, jól értelmezhető Clio-olvasófal. Ésszel alakított, élhető belső sok textillel, ritka még osztályában ez a puha műszerfalborítás. A zsebek nem nagyok, de több a pakolónyílás a vezető közelében. A Clio dicsekedhet a legkényelmesebb elülső ülésekkel, kormánya viszont túldöntött Nagyobb képA nagy oldaltávolság és belmagasság hátul kellemes térérzetet ad, térdhely is van a C3-ban. A fejtámlák hátul nem süllyeszthetők az ülésbe, ezzel akadályozzák a kilátást
Nagyobb képA Fiesta hátsó lábtere a legnagyobb, a hely széles és magas, könnyű a ki-beszállás. A fejtámaszok könnyen a támlába süllyeszthetőek Nagyobb képA legrövidebb Clióban a legkisebb a hátsó térdhely. A beszálló fejét veszélyeztetheti a hátulsó sor alacsony ajtónyílása
Nagyobb képA C3 csomagtere csak az üléstámlák döntésével növelhető. A mély teret a kivehető padlólemezekkel lehet osztani Nagyobb képA hátulsó ülőlap csak egyben hajtható előre a Fiestában. Az oldalain filccel borított, egyenletes oldalfalú csomagtartóból hiányoznak a csomagrögzítő pontok
Nagyobb képA Clio ülőlapja a többitől eltérően egyedüliként osztva dönthető, a támlák vízszintesre hajthatók. A csomagtartó űrtartalma a Fiesta mögött hozzávetőleg 10 százalékkal, a C3 mögött 20-szal marad el. A jól pakolható térben a csomagok rögzíthetők. A hátsó ülés előtt 9 cm magas biztonsági áthidaló állja az előrecsúszó csomagok útját Nagyobb képNémet mintára készül a zajverseny második helyezettjének, a C3-nak a zajvédő kapszulája. A túláttételezett váltó miatt sok kapcsolgatást igényel
Nagyobb képA Fiesta nyílt sisakkal, kapszula nélkül is a legcsendesebb, így legalább jól látszik a takaros kis turbó, környezetvédelmi szempontok miatt szinte a kipufogónyílás torkába nyomva. Akár hidegen is rapli nélkül húz Nagyobb képSzépen tervezett borítás takarja a teljesítmény- és nyomatékgyőztes Renault-motort. Nagyobb fordulaton (3000/min) ez az egyetlen közteshűtős a legzajosabb
Összehasonlító műszaki táblázat

Interaktív ponttáblázat

Ötajtós modellek felszereltség- és extraárai

 

Az Autó2 újság 2003/1. számában megjelent cikk rövidített változata


Az Autó2 2003.

januári száma


A Luxusautó
2002/2. száma


Tekintse meg média-
ajánlatainkat!

Autó2 Magazin,
Autó2 Online,
Autó2 Online Autószalon

Használtautó Katalógus,
Haszonjármű Katalógus,
Luxusautó!