Karosszéria, utastér

Hosszú úton is kényelmes az utazás a hosszú ülőlapú, magas támlájú elülső üléseken. Oldaltartást is ad a kemény, alacsonyra helyezett ülés. Bár a kormány magassága is szabályozható, még a legalacsonyabb pontján is kissé magasan áll a kormánykerék. A jó vezetői helyzet kialakítását megnehezíti a pedálok elrendezése: a kuplungé hosszú utat jár be, a fék pedig jóval magasabban áll, mint a gázpedál. Az ajtók némi textíliája aligha ellensúlyozza a kemény műanyagok uralmát. A műszerfali kapcsolók és visszajelzők egyszerűek, hagyományosan jól áttekinthetők, és könnyen értelmezhetők. A vezető felé fordított középkonzol közepén nagy képernyő mutatja a rádió, a külső hőmérséklet, a pontos idő információit, s rébuszosan megjeleníti a távolra eldugott apró kapcsolókkal, nagy összpontosítással szabályozható fűtés állapotát is. A digitalizált fűtésnek csak az iránya szabályozható hagyományos forgókapcsolókkal. Az utastér jól átszellőztethető. A műszerfali kesztyűzseb kicsi, az ajtókon levők megfelelő méretűek. Az autóból jó a kilátás, a bal oldali tükör osztott. Bár az ajtó nyílása elég nagy, nem könynyű segítség nélkül megközelíteni vagy elhagyni a hátulsó helyeket. A támla ledöntésére az első ülések nem siklanak előre, a torlasz leküzdése az autó szellemiségének megfelelő sportosságot követeli meg. A hátsó ülőhely magasabb, mint az első, jó a kilátás, s még itt is elegendő a fej fölötti tér. A középtermetű elégedett lehet a térdhellyel, a magasabbaknak is jut némi tartalék. A háttámla alacsony, az ülőlap elég hosszú. A hátul ülők kinyithatatlan ablaka alatt az oldalfalba mélyedő könyöktámasz szélessé teszi az utasok helyét. Három személynek azonban nem érdemes hátraülni, a középre kerülőnek nem jutna fejtámla, csak padlóhullám. A hátsó üléstámla és a lapja is osztottan dönthető előre, ilyenkor az elfektetett ülés és a csomagtér szintje között 13 cm-es lépcső keletkezik. A csomagtérajtó kilincséül a nagy Seat-embléma szolgál. A felnyíló ajtó magas hátfali küszöbről emelkedik el. A magasra felemelt csomagot a raktér padlószintjének távoli mélyére kell leereszteni. A csomagtér egyenletes, de nem nagy: magas és rövid. A raktér alatt időszaki pótkerék utazik.

Motor, erőátvitel

Vezetés, menettulajdonságok

MŰSZAKI ADATOK

Előnyei - hátrányai

Felszereltség

Költség

Vissza a teszthez

Kényelmes, oldaltartást adó, élénk színű ülések, kemény borítású, szürke műszerfal

Az Autó2 újság 2000/6. számában megjelent cikk rövidített változata