Karosszéria, utastér

A kocsi az egy mérettel nagyobb Xsara vonalvezetését utánzó új fényszórókat és hűtőmaszkot kapott, ennek megfelelően enyhén változott a motorháztető és az elülső lökhárító is. A lökhárítók fényezettek, a sérülékeny rész fekete maradt, az oldallemezeket műanyag csík védi. Az ötajtós kisautó ajtóméreteit arányosan osztották el, a beszállás elölre és hátulra egy- aránt kényelmes, csak kissé mélyre kell ülni. Elöl az ülések kényelmes párnázatúak, átlagos testmagasságnál (175 cm) elég hosszú az ülőlap és válltámasz- tó a háttámla. A fejtámlák és a biztonsági övek felső bekö- tési pontjának magassága ál- lítható, nem úgy a kormány, amely fix rögzítésű. A belső téri formákat kemény fekete műanyagból készítették, csak az ajtókra jutott hangulatoldó textilbetét. Rakodóhelyek tekintetében nem túl bőkezű a Saxo, kesztyűtartó nincs, helyét az utasoldali légzsák vette el. Ez utóbbi a kocsikulccsal a középkonzolon elhelyezett kapcsolóval kiiktatható, így lehet gyerekülést helyezni a jobb első ülésbe. Hátul klasszikusan kisautós a helykínálat, elférni csak terpeszülésben lehet, miközben a tető, a hátsó ajtó, az oldalüveg igen közelinek tűnik. Hárman csak szorongani tudnak, ezt sejti a Citroën is: középre sem fejtámlát, sem hárompontos övet nem tett. A hátsó üléstámla 1/3-2/3 arányban lebillenthető, így nőhet a kategóriaátlag méretű, kárpitozott, a nagy ötödik ajtón át kényelmesen pakolható csomagtér.

Motor, erőátvitel

Vezetés, menettulajdonságok

MŰSZAKI ADATOK

Előnyei - hátrányai

Felszereltség

Költség

Vissza a teszthez

Kellemes tapintásúak az üléskárpitok. A műszerfaltömb kemény műanyagból készül

Az Autó2 újság 2000/3. számában megjelent cikk rövidített változata