![]() ![]() |
A neves formatervező és autógyártó Bertone, Torinóban elkészítette a BMW első C1-es motorjait. A müncheniek kis túlzással a motorkerékpár és az autó keresztezésének tartják a C1-et, mindenesetre a két kerék felett alumíniumötvözet bukókeret ível, amely némi átlátszó tetőszerűséget is tart. A kagylóülésben biztonsági öv tartja a vezetőt, de a mögötte, a bukókereten kívül, az extraként rendelhető hátsó ülésen már kell bukósisakot hordani. A C1-et 125 cm3-es vízhűtéses Rotax motor hajtja, a csúcssebesség közel van a 100 km/órához. A fejlesztés és a gyártás előkészítés 100 millió német márkába kerül, ebből a BMW 50-et, Bertone 20-at tesz asztalra, a többit a beszállítók dobják össze. Utóbbiaknak nagy szerepük volt abban, hogy Bertonéra esett a választás, ugyanis a 70 beszállítóból 38 az olasz. A "motormobile" eladása a jövő év tavaszán kezdődik, ára 11 ezer márka körül lesz. Bertone számára 2000 egyébként iszonyúan jó év lesz, nála készül az Opel Astra kupé és a Fiat Punto kabrió is, sőt az év végén még belecsap az Astra kabrió gyártásába is. A sok megrendelés miatt a Bertone gyár mintegy 1000 új munkahelyet hirdet meg. |