Új parkolóradar a Bosch-tól (2004. lius 7.)

Több cég is gyárt a személyautókba akár utólag is beépíthető parkolás-segítő rendszereket*. A Bosch, most ezen rendszerek lelkét jelentő ultrahangos érzékelőknek kisebb, könnyebb, azonban az eddigieknél hatékonyabb generációját mutatta be. Ezeknél az új egységeknél a beszerelési mélység az eredeti egyharmadával csökkent, így lett 29 milliméteres. Ezáltal az érzékelők egyszerűbben beépíthetők a lökhárítókba és ami a legfontosabb a gyalogosok védelme hatékonyabbá válik, mivel az érzékelők méretcsökkenése révén több hely marad a lökhárítókban elhelyezendő puha ütközéselnyelő zónáknak. A parkolóba történő beállás is kényelmesebbé válik: az érzékelési tartomány duplázódott, három méteres lett a rendszer az akadályokat még korábban felismeri, mint a korábbi modellek. A Bosch egy újabb rendszer tesztelését végzi, mely a parkolóhely nagyságát méri majd fel. A lökhárító oldalán elhelyezett ultrahangos érzékelők a parkolóhely melletti elhaladáskor megmérik annak hosszát. Ezt követően a rendszer tájékoztatja a gépkocsivezetőt arról, hogy az adott parkolóhely elég nagy-e járművének.

*Az ultrahangos érzékelők a denevérekhez hasonlóan „működnek”, az érzékelők ultrahangjeleket bocsátanak ki és érzékelik azok visszaverődését. Az időkülönbség alapján a rendszer kiszámítja az akadálytól mért távolságot, amelyet optikai vagy akusztikai úton jelez. A parkolóba történő beállás és a tolatás a parkolás-segítő ultrahangos érzékelő segítségével lényegesen könnyebbé válik, mivel információkat szolgáltat az olyan tárgyakról is, amelyeket a gépkocsivezető nem láthat. A rendszer felszereltségétől függően a parkolás-segítő ultrahangos szenzor vagy csak a gépkocsi hátsó részén, vagy elöl és hátul egyaránt érzékeli az aktuális helyzetet.