A Dunlop kétfrontos harca a defekt ellen. (1999. október 13.)

A Dunlop defektmentes gumival és gyors defektjavító-készlettel garantálja a defekt utáni továbbjutást. Az A2 Online mindkettőt kipróbálhatta a németországi Witlichben, a Dunlop szupertitkos tesztpályáján.

A defektmentes gumik eddig drágák és bonyolultak voltak, használatuk a sérülés után rövid időre szólt, lelapulva hamar tönkrementek, az autóval csak poroszkálni lehetett. A Dunlop most lesöpri ezeket a tényeket a defektmentes gumi fogalmáról. A francia gumikonszern defektmentes abroncsa a DSST (Dunlop Self Supporting Technology) jelet kapta és már első hallásra is szimpatikus megoldásokat vonultat fel. Az egyik legfontosabb, hogy csereszabatos a hagyományos abroncsokkal, nem igényel speciális keréktárcsát, se speciális célszerszámokat a felszereléshez. Erős oldalfalának köszönhetően képes megtartani az autó súlyát a levegő távozása után is, mindezt úgy, hogy a vezető szinte csak durva forgalmi szituációban jön rá, hogy nem a jó gumin jár. A gyár kanyargós és több helyen agyonvizezett tesztpályáján padlóra eresztett gumikkal lehetett próbálkozni és az eredmény megdöbbentő volt. Az egyik hátsó gumit leeresztve alig érezni változást, a felúszási tesztekre szolgáló, 6-7 milliméteres vízágyat hordó, ívet rajzoló aszfaltra hajtva jó gumikkal 80 km/h sebességnél úszott fel a kocsi, leeresztett hátsóval 74 km/h-nál történt ugyanez - a különbség szinte elenyésző. Száraz úti stabilitási tesztnél leengedett első kerékkel is lehetett próbálkozni, a szlalomozás, az egymást követő ellentmondó ívek jól megmutatták a leeresztett és a normál nyomású gumi közti útfogási különbséget. Itt már nagyobb volt az eltérés, a leeresztett gumi kikúszott a kanyar ívéről, viszont csak nagyobb sebességeknél, amellyel az átlagautós ritkán vesz be meredek ívet. A sebességkülönbség az ép és a "defektes" oldal között jó 30-40 százalékos. Viszont nyugodtan autózva a kocsi ívkövető marad és a gumi is marad a helyén, nem ugrik le a felniről. Mindezt a strapát roncsolódás nélkül 500 kilométeren át bírja a DSST gumi, sőt a gyári tesztek szerint tovább is, terheléstől függően - hányan ülnek a kocsiban - akár 800 kilométert is kibírt a tesztabroncs tönkremenetel nélkül.