
Az Opel Eco Speedster prototípus 225 km/h átlagsebességgel ment 24 órán
keresztül azzal együtt, hogy utolsó körén vezetője tolta egy elektromos
probléma miatt. Ezalatt egy másik példány 2,54 l/100 km fogyasztással
bizonyította takarékosságát |
Nemrég
fejeződött be az Opel rekordkísérlet sorozata, melyben a dudenhofen-i pályán
az
1,3-as közös csöves Fiat JTD eredetű turbódízellel hajtott Eco Speedster prototípus futott 24 órán keresztül. A különböző idők és távok alatti sebességrekordok közül 17-et döntött
meg jelentős mértékben a prototípus. Az utolsó, 24 órás mérés teljesítéséhez ugyan vezetőjének kellett az utolsó körön végigtolnia autóját, mivel az
elektromos problémákkal küszködő autó a bokszutcából nem tudott újraindulni.
Az addigi 240 km/h átlagsebesség így 225-re csökkent. Egy műszakilag azonos másik példány
eközben 2,54 literes 100 kilóméternkénti átlagfogyasztásával hívta fel
magára a figyelmet.
A közeljövőben az Agilában, a Corsában és a Suzuki Ignisben is bemutatkozó 1,3-as erőforrás
szériaváltozata 70 lóerős, nyomatékcsúcsa 170 Nm, ahogyan azt már a Fiat
Puntóban megismerhettük.
|