A Honda bemutatta az új Civic sorozatot (2000. szeptember 13.)

A japán gyár a mai nap fedte fel az 1972 júliusában bemutatott modell hetedik generációját, melynek elődeiből 28 millió példány talált gazdára. Az azonos alvázra épülő 2, 3, 4 és 5 ajtós karosszériák kialakításánál a vásárlói igényeknek eleget téve a belső tér növelése volt az elsődleges cél. A fejlesztésnél a rövid orr kiképzésére törekedtek a minél kisebb első túlnyúlás érdekében, ezért a motor, illetve a váltó behelyezéséhez is "cipőkanalat használtak" a japánok. A különlegesen tömör orr is segíti az autót a Honda szerint kategóriavezetői biztonsági szintre, melyet a gyáriak remélnek, hogy az Euro NCAP tesztek is bizonyítani fognak. Az új modellnél a pakolhatóság érdekében sík padlót képeztek ki. A futóművet részben a helytakarékosságért, részben az előző változat rázkódásainak feledtetése érdekében fejlesztették. A különböző karosszéria változatok más-más egyéniséget tükröznek, a kétajtós változat kifejezetten az amerikaiaknak készült, míg a többieket valószínűleg Európában fogják kedvelni. A 3 és 5 ajtós modellek váltója a műszerfalra került, ez lehetővé teszi az első ülések közötti járkálást és a kormányközelség miatt a gyorsabb váltást. Az 1,4-től 2 literig terjedő motorkínálatot nagy fajlagos teljesítmény, kedvező fogyasztás és a 2005-ös emisszióértékek alatti szennyezőanyag kibocsátás jellemzi. Az új Civic-et fokozatosan fogják bevezetni: a kétajtós kupé, valamint a négyajtós lépcsőhátú limuzin ez év vége felé fog megjelenni egyes európai szalonokban, míg az ötajtós a jövő év elején, a háromajtós pedig 2001 őszén lesz kapható.