
Lancia Thesis – az új 3,2 literes benzinmotorral 8,8 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 240 km/óra, vegyes fogyasztása 14,9 l/100 km
|
A Lancia a Thesis motorválasztékát két újdonsággal bővítette. Megjelent a gépházteteje alatt az Alfa Spiderben bemutatott 3,0 literes V6-os 3,2 literre növelt, 215-ről 230 LE-re emelt
teljesítményű változata, és a nyomaték is 230 Nm-ről 289 Nm-re nőtt. Ugyanakkor a korábbi 2,4-es, hengerenkénti kétszelepes, öthengeres JTD-motor mellett színre lép az Alfa 156-ban már ugyancsak bemutatott, 2,4-es, hengerenkénti négyszelepes, változó geometriás turbóval, köztes hűtővel. Ebbe a közvetlen befecskendezéses, közös csövesbe már a második generációs befecskendezőrendszer nagyobb nyomáson (1350-1400 bar) négy részre osztottan fecskendezi az üzemanyagot, nemcsak a teljesítményt és nyomatékfolyamot javítva, hanem a fogyasztást és a szennyezőanyag-kibocsátást is csökkentve; így a dízeleknél ritka Euro4-es tisztasági fokozatot éri el. Az új motorokhoz alapáron új ötfokozatú, öntanuló, hegyi- és lejtőüzemet
felismerő, sorosan is kapcsolható bolygóműves automata váltó tartozik. Az új hatfokozatú kéziváltót külön megrendelésre szállítják.
Az új 2,4-es, 170 LE-s, (226 Nm/3500/ min) Multijet-motor. A Thesist százra 9,5 mp alatt húzza, végsebessége 217 km/óra, országúti fogyasztása 8,4, a vegyes 10,9 l/100 km. Az olajcserén kívül 100 000 km-es a szervizciklusa |