Nem mindennapi előkészületek az új Fiat Punto magyarországi bevezetése előtt (1999. szeptember 17.)

Nemsokára ismert a Punto második generációs modelljeinek hivatalos ára, addig az alapján lehet számolgatni, hogy a cég szerint versenyképes összeg kerül majd az árcédulára. Ez nem sok, de vigaszul szolgáljon, hogy a színfalak mögötti előkészületek is a legnagyobb titokban folynak. A napokban töltik fel a márkakereskedők raktárait a gyári javaslat szerinti induló raktárkészlettel. Ebben benne van minden olyan sérülékeny alkatrész, amelyre már az új autók esetében is szükség lehet. Az alkatrészellátás egyébként, csakúgy, mint minden más Fiat típushoz, a Puntohoz is 24 órás szállítási határidővel működik majd. Ez azt jelenti, hogy a délelőtt 11.30-ig megrendelt alkatrészek a gyárral napi kamionos szállítási kapcsolatban lévő bécsi központi raktárból másnap reggelre a megrendelő márkaszervizben vannak. A kiválasztott szerelők már befejezték a több hetes tanfolyamukat. Az ezeken a tanfolyamokon sikeresen szereplők minősített szerviztechnikusi képesítést szereztek. Az új típushoz kapcsolódó speciális műszaki képzés a szervizvezetőkre, a munkafelvevőkre és a diagnosztikai szerelőkre is kiterjed. Újdonság, hogy a vevők az autó átvételekor olyan kártyát kapnak majd, amellyel a márkaszerviz igazolja az autó átvizsgálását és hibátlan állapotát. A kártyát a márkakereskedés ügyvezetője és a szervizvezető aláírása hitelesíti. Megújult a javítóműhelyek felszerelése is. A CD-ken tárolt diagnosztikai programok magyar nyelven jelenítik meg a gépkocsi azonosításához és a hiba diagnosztizálásához szükséges adatokat. Az új Punto bemutatójára egységesült a Fiat márkaszervizek megjelenése is. A bizalomgerjesztő megjelenés érdekében minden márkaszerviz dolgozója új Fiat munkaruhákat kapott.