Volvo S60R - Ami kell (2002. július 6.)

Nagyobb kép
A külső Volvósan célszerű és visszafogott. A gyáriak szerint egyetlen fölösleges, pusztán optikai megoldás sincs az autón
Nagyobb kép
Az S60R műszerfalán a középső szellőzők feletti gombokkal adhatjuk meg a mércét a futómű hangoltságához

A Volvo ősszel, a Párizsi autószalonon mutatja be új teljesítményautóját, melynek különlegessége, hogy akár kényelmes családi autóként is helyt tud állni. A gyári zsargonnal Négy-C technika (Continuously Controlled Chassis Concept - Folyamatosan Szabályozott Futómű Koncepció) másodpercenként 500-szor, a menetsebesség, a rugózó mozgás és a kormányszög alapján frissíti az egyes lengéscsillapítók beállítását, valamint irányítja az intelligens összkerékmeghajtást. A szenzorok az elvárásokhoz hangolják a futóművet, a műszerfalon Comfort, Sport és Advanced (fokozott) Sport állás választható az út adottságai, illetve vezető kedve szerint. A motortérben fekvő 2,5 literes turbómotor teljesítménye 300 lóerő, nyomatéka 400 Nm 2100-as fordulatnál. A jelenlegi és ideiglenesnek mondott adatok alapján az új modell számára fejlesztett hatfokozatú váltóval a gyorsulás 5,8 másodperc, a végsebességnek az elektronika szab határt 250 km/óránál. Az S60R kapható lesz ötfokozatú, kézzel is kapcsolható Geartronic automata váltóval is, a négydugattyús alumínium Brembo féknyergek a tárcsákba harapva 36 méter alatt állítják meg az autót 100 km/órás sebességről.