
A külső Volvósan célszerű és visszafogott. A gyáriak
szerint egyetlen fölösleges, pusztán optikai megoldás sincs az autón

Az S60R műszerfalán a középső szellőzők feletti gombokkal
adhatjuk meg a mércét a futómű hangoltságához |
A Volvo ősszel, a Párizsi autószalonon mutatja be új
teljesítményautóját, melynek különlegessége, hogy akár kényelmes családi
autóként is helyt tud állni. A gyári zsargonnal Négy-C technika (Continuously
Controlled Chassis Concept - Folyamatosan Szabályozott Futómű Koncepció)
másodpercenként 500-szor, a menetsebesség, a rugózó mozgás és a kormányszög
alapján frissíti az egyes lengéscsillapítók beállítását, valamint irányítja az
intelligens összkerékmeghajtást. A szenzorok az elvárásokhoz hangolják a futóművet,
a műszerfalon Comfort, Sport és Advanced (fokozott) Sport állás választható az út
adottságai, illetve vezető kedve szerint. A motortérben fekvő 2,5 literes turbómotor
teljesítménye 300 lóerő, nyomatéka 400 Nm 2100-as fordulatnál. A jelenlegi és
ideiglenesnek mondott adatok alapján az új modell számára fejlesztett hatfokozatú váltóval
a gyorsulás 5,8 másodperc, a végsebességnek az elektronika szab határt 250 km/óránál.
Az S60R kapható lesz ötfokozatú, kézzel is kapcsolható Geartronic automata váltóval
is, a négydugattyús alumínium Brembo féknyergek a tárcsákba harapva 36 méter alatt
állítják meg az autót 100 km/órás sebességről. |